La Cooperativa d'en Bas entra en una empresa alimentària
L'entitat participa amb un 10 per cent en el capital social de Bas Alimentària SL, que elaborarà i comercialitzarà productes carnis
És una de les estratègies per sanejar la seva situació econòmica
La Cooperativa de la Vall d'en Bas i diverses empreses garrotxines del sector de l'alimentació han creat la societat limitada Bas Alimentària SL amb l'objectiu de col·laborar en l'elaboració de productes carnis que combinaran la qualitat artesanal amb nivells més alts de seguretat alimentària i de producció propis de la indústria. La cooperativa té un 10% de participació en la nova societat. Hi aportarà bàsicament una part de les instal·lacions que té a Can Gronxa de Puigpardines, que serà reformada com a nou obrador, i la matèria primera amb què s'elaboraran els productes carnis.
Aquest obrador serà el resultat de la reforma d'una nau, actualment fora d'ús, amb la particularitat de ser visitable pel públic, que podrà veure quin és el procés d'elaboració. La nova empresa presentarà ben aviat com a producte inicial una nova hamburguesa de vedella d'alta qualitat en un format molt innovador dins del sector. L'obrador, doncs, serà una instal·lació productiva i visitable alhora.
El gerent de la cooperativa, Salvador Vergés, explica que es tracta de buscar la col·laboració entre petits i grans, la manera de fer de la producció artesanal el procés industrial de qualitat, les certificacions, els processos, etcètera. Vergés, però, remarca que aquesta participació a Bas Alimentària és al marge de la línia pròpia que té la cooperativa.
L'altra gran aposta de l'entitat és potenciar l'obrador de pa que tenen en l'actualitat per produir pastisseria pròpia i de qualitat. Fins ara oferia pa i productes de pastisseria que no eren propis.
El gerent explica que aquestes estratègies formen part del pla que ha posat en marxa la nova gerència d'acord amb la junta de la Cooperativa de la Vall d'en Bas, amb l'objectiu de superar la difícil situació econòmica a què va arribar l'entitat el 2011 i el 2012, fruit del sobreendeutament, d'inversions no reeixides, de la morositat i també dels resultats negatius dels últims exercicis dins d'una conjuntura econòmica difícil.
Salvador Vergés hi afegeix que, ja a hores d'ara, tenen indicadors que aquesta situació s'ha començat a redreçar. I avança que l'ens ha dissenyat un pla de futur a mitjà i llarg termini per consolidar aquesta millora.
LES XIFRES
Aliances amb el món cooperatiu més proper
La cooperativa té 310 cooperativistes, molts dels quals són proveïdors i també clients. Ara l'entitat ha iniciat contactes amb la Cooperativa del Camp d'Olot per explorar vies de col·laboració.
La seu central de Can Gronxa, com a gran espai agroalimentari
La cooperativa s'ha marcat com a prioritat reforçar Can Gronxa com a camp base per atreure més visitants, per millorar i ampliar els serveis que hi ofereix i per emprendre amb més tranquil·litat altres línies de negoci exteriors, com els de les agrobotigues d'Olot i Sant Feliu o l'illa comercial al Carrefour d'Olot. És un gran espai agroalimentari situat en un lloc privilegiat, que potencia el producte de proximitat i la qualitat, entre altres valors.
La marca pròpia Verntallat, una aposta renovada i modernitzada
La refundació de la marca Verntallat, la pròpia de la cooperativa, és un altre dels principals actius amb què compta l'entitat per a aquesta nova etapa. “Hem creat un nou logotip que vol reforçar la idea que els productes amb aquesta marca són de la terra i són de qualitat”, explica el gerent de la societat. I hi afegeix: “Si poden ser d'aquí, millor; si no, els anirem a buscar. La qualitat ja la tenim, ara ens hem d'orientar més cap al client.”