El Grup Tramuntana aposta per créixer en la perfumeria i la moda
Els supermercats continuen constituint el nucli principal de les activitats del grup establert a la Jonquera des del 1945
Cinc supermercats, vuit perfumeries, cinc botigues de moda i un hotel constitueixen avui el conjunt d'activitats desenvolupades pel Grup Tramuntana, ubicades a la Jonquera i al nucli del Pertús. Des de la Jonquera, la família Raurich gestiona el grup Gemra, del qual formen part les empreses Vent de France La Tramuntana, Els Límits Mestral i Alfrusur, que va facturar al voltant dels 90 milions d'euros l'any 2012, segons consta en el registre mercantil. El grup té un total de 420 treballadors, una plantilla que s'incrementa de l'ordre d'un 15 per cent durant la temporada d'estiu. El sector dels supermercats –que avui representa un 60 per cent de l'activitat– continua sent el nucli principal del grup. A partir del 2001 es van iniciar noves línies de desenvolupament amb l'obertura de perfumeries sota la marca Maionnaud, que ara ja representen un 15 per cent del negoci.
botigues de moda.
Clientela francesa.
El desenvolupament de noves línies de negoci no significa, però, que el grup es vulgui expandir fora d'aquest espai fronterer que la família Raurich defineix com el seu espai natural: les activitats es basen en un mercat específic amb una clientela, uns productes i uns formats que conformen un model en el qual la família Raurich ha demostrat el seu savoir-faire però que no pretén replicar ara per ara en altres àrees.
La recent creació d'una SIMCAV amb un capital de 6 milions d'euros per part del Grup Tramuntana tampoc significa, segons Xim Raurich, cap canvi de rumb: “És un instrument més per a la gestió, però som i seguirem sent una societat familiar que treballa en la discreció”, assegura Raurich.
De la botiga de carrer als supermercats
Els inicis del grup Tramuntana es remunten a l'any 1945, quan la primera generació de la família (Josep Raurich i Marissé Santaló, pares dels actuals directius de la societat) va fundar al Pertús una petita botiga d'alimentació. L'any 1967 creen el primer supermercat La Tramuntana per respondre a la clientela francesa, i en aquell moment va ser un dels establiments pioners d'aquest format a Catalunya. A partir del 2001, el grup s'introdueix en el món de les perfumeries i el 2005 s'inaugura l'Hotel Tramuntana. El 2008, Grup Tramuntana reforça la diversificació entrant en el món de la moda, la sabateria i els complements.
Grup Tramuntana aposta per créixer en la perfumeria i la moda