Munich aposta pel mercat asiàtic i s'instal·la a la Xina, Japó i Corea
La marca de calçat esportiu i de moda Munich ha apostat pel mercat asiàtic i s'ha instal·lat a la Xina, Japó i Corea. La firma, amb seu a Capellades, va començar l'any exportant un 40% de la producció i manté l'interès en els mercats exteriors per seguir creixent.
Munich ha desembarcat a la Xina a través d'un distribuïdor local i, d'entrada, ha obert dues botigues en dos centres comercials, a Xangai i Nanjing. Al Japó, l'empresa també ha entrat mitjançant un distribuïdor local –en aquest cas a través de botigues multimarca– i a Corea s'ha instal·lat en un centre comercial de Seül. La firma, però, preveu obrir nous punts de venda en aquests mateixos països durant el 2014.
Munich és una marca registrada en més de 40 països i, tot i que la major part de les vendes internacionals es concentren a Europa, també té presència en països com ara Canadà, els Estats Units, Kazakhstan i Xile. La firma té set botigues pròpies a Catalunya i cinc a l'Estat, a les quals cal sumar els espais als centres comercials i els 400 punts de venda multimarca on és present.