Promise s'aferma en el disseny íntim i es vol obrir a l'home
L'empresa de llenceria compleix vint-i-cinc anys i ho celebra amb l'obertura de noves franquícies arreu del món i aterrant amb força en el mercat sud-americà
De fabricar calces per a senyora d'una empresa familiar de tota la vida al Maresme a una de les firmes de llenceria femenina amb més presència i èxit dins, i sobretot fora, de Catalunya. Promise compleix aquest any el 25è aniversari amb una llarga trajectòria en el camp de la roba interior femenina ampliada en la darrera dècada amb pijames i moda de bany. El gerent de la firma, Sergi Flores, explica que va ser l'evolució i la diversificació d'un mercat marcat per l'exigència d'una dona que “volia sentir-se bé tant per dins com per fora” la que van arrodonir el projecte Promise. D'una manera tímida va començar a exportar a països propers, com ara França. “Ens vam adonar ràpidament que la demanda reclamava diversificació de producte, estampats i models més innovadors”, comenta. Va ser la constatació que la fabricació de sostenidors hauria de ser el pal de paller de Promise el que va obrir el camí. Un camí que des dels inicis ha estat en mans de la dissenyadora Roser Samon, ànima de les col·leccions. “Sempre hem estat agosarats i atrevits i vam introduir una àmplia gamma de colors allà on només s'estilava el blanc, el negre i el color carn”, apunta Samon.
Aquest producte diferent, jove i amb personalitat va donar peu a una marca “que significa una promesa, un compromís amb els nostres clients”. Anualment treuen dues col·leccions de les línies Luxury, Underwear i Basics, “per arribar a tot tipus de dona i amb tot tipus de pit”. De fet, la comoditat, el confort i la garantia que la peça quedarà ben posada són les màximes indiscutibles amb què treballa l'empresa. “De la mateixa manera que has d'anar a la verduleria si vols comprar verdures i al celler si vols que t'assessorin amb un bon vi, no tothom està preparat per vendre roba íntima”, comenta Flores, que reivindica la feina ben feta i l'atenció personalitzada a les botigues de la marca. Roser Samon assegura que l'empresa guanya mercat dia a dia “per la fidelització” de la persona que els compra.
Disseny, qualitat i preu.
L'Iraq, Líban, el Iemen, Bèlgica, Holanda i Itàlia són els darrers països on s'han obert o estan a punt d'obrir-se botigues Promise, que ja és present arreu del món en establiments propis, multimarca o grans àrees comercials. “Durant el 2014 entrarem amb les botigues als mercats de l'Amèrica del Sud”, avança Sergi Flores, que aclareix que l'objectiu final és que “Promise es posicioni com a marca coneguda arreu del món”. A mitjà termini, el món Promise vol “acollir com es mereixen l'home i l'infant” amb les mateixes línies de roba interior, pijames i bany.
botigues
150
Treballadors
35
Any de fundació
1988
Molt poca cultura de copes
Per elaborar un sostenidor fan falta entre 18 i 25 processos de fabricació. Roser Samon constata que a Catalunya “hi ha molt poca cultura de copes”. “Les dones amb prou feines saben quina talla tenen”, diu, i destaca que és “bàsic” conèixer la morfologia del pit per garantir “que la peça quedi com un guant”. Promise treballa des de fa temps la producció dels diferents models de copes “perquè a la resta del món és un aspecte molt valorat”. La dissenyadora defensa que la dona interioritzi que la roba íntima “ha de ser de qualitat”.