Economia

Treure's el carnet de conduir als 23

Les autoescoles constaten que els joves tenen menys pressa per treure's la llicència de conduir i que endarrereixen la decisió cinc o sis anys

Les grans ofertes, reclam per als clients de menys edat

L'Ariadna Gelambí complirà 19 anys al juny i ja ha fet una vegada l'examen pràctic del carnet de conduir, però reconeix que el seu cas no és com el de tots els joves. “La meva àvia ens va obrir un compte a tots els néts des de petits i als 18 ens en va donar els diners, i jo tenia clar que m'ho gastaria en el carnet de conduir”, explica. A finals de setembre es va apuntar a l'autoescola que el RACC té a Cabrils, perquè va aprofitar una de les ofertes que hi feien, i espera treure's el carnet a la pròxima oportunitat. Actualment, es mou amb moto per l'àrea del Maresme, però no és gaire còmode quan fa mal temps i la limita en els desplaçaments més llargs, com ara per anar a Barcelona. A més, ha estudiat per ser hostessa de vol i sap que necessitarà el cotxe per traslladar-se a l'aeroport del Prat. No sempre hi ha tren cap al Maresme a les hores que plega una hostessa. El que sap del cert és que es voldrà comprar un cotxe nou, propi, però també que primer farà el rodatge amb el de la mare. “I en el meu primer cotxe no em gastaré més de 12.000 euros, però el vull nou, no tinc bones experiències amb els vehicles d'ocasió”, assegura.

El cas de l'Ariadna no és el de tots els joves, però sí que s'assembla a molts dels que viuen en les àrees més mal comunicades. Maria Olivera, presidenta de la Federació d'Autoescoles de Barcelona (FAB), reconeix que l'edat per accedir al carnet de conduir s'ha retardat uns cinc o sis anys. “Si abans s'hi apuntaven als 18 anys, perquè els pares els regalaven el carnet, ara s'hi comencen a apuntar als 22 o 23 anys”, explica. “S'estimen més acabar abans els estudis i després treure's el carnet, però més per tenir-ho també al currículum a l'hora de buscar feina que no pas perquè el necessitin”, assegura. Això passa a les ciutats, perquè als pobles les necessitats canvien.

Afra Blanco, portaveu nacional de l'Avalot, els joves de la UGT, reconeix que el vehicle propi “hauria de formar part del nostre capital personal, perquè la mobilitat és molt important”. “No tenir carnet de conduir és alhora un handicap afegit per al jove que està buscant feina, perquè el limita”, explica.

Per sort per als candidats, cada vegada s'abarateixen més els preus de les llicències, que havien arribat a ser exagerats. “Però ara moltes ofertes no s'ajusten a la realitat”, critica Olivera. “Algunes empreses de cupons ofereixen el carnet de conduir per 49 euros i això és inviable”, s'exclama. “Només la gasolina que cal per al cotxe ja val més que això”, explica, i adverteix que “cal anar amb compte amb les ofertes enganyoses, ja que després porten a moltes reclamacions”. “No val la pena, perquè el mercat, que està tan ensorrat, ja està ajustant molt els preus”, aconsella.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia