consum
Campanya per promocionar la carn de xai al Ripollès
Tindrà una durada de dos mesos i hi participaran 46 restaurants
Si hi ha una carn que podria ser l'emblema gastronòmic del Ripollès és, sens dubte, la del xai. Per això, la comarca, amb la col·laboració del Consorci Ripollès Desenvolupament i l'Aula d'Hostaleria, ha apostat per donar-li una empenta definitiva amb la campanya del xai i el cabrit que ha començat aquests dies. Fins ara, ja es feia, però només durava 10 dies; en canvi, ara, durarà dos mesos, fins al 21 d'abril, i dels 32 restaurants que hi van participar el 2013, s'ha passat a 46.
La campanya també s'ha avançat en el calendari (l'any passat era entre els mesos de maig i juny), segons els organitzadors perquè ara és l'època en què més abunda la carn de xai. L'únic requisit que es demana per participar en la campanya per part dels restaurants és que han d'incorporar en la carta i els menús plats fets amb xai i cabrit del Ripollès. La campanya, a més, té la col·laboració de les tres associacions de restauradors que hi ha a la comarca –l'Associació d'Hostaleria del Ripollès, els Fogons de la Vall de Ribes i les Cuines de la Vall de Camprodon–, així com de l'Associació de Carnissers i Xarcuters del Ripollès, amb la intenció de donar una imatge d'unitat a l'hora de promocionar els productes típics del territori.