Peixe preveu triplicar enguany la facturació del mercat internacional
L'empresa ha exportat el sistema de control laboral Tam Tam a tretze països i calcula que triplicarà els ingressos provinents del mercat exterior
Peixe, l'empresa santfeliuenca creadora del programari de control d'assistència laboral Tam Tam, ha fet el salt internacional i preveu triplicar aquest any la facturació provinent de l'exterior. El 2013, Peixe va ingressar 40.000 euros del mercat internacional, i enguany calcula que arribarà als 120.000. La facturació general, així mateix, també experimentarà un creixement, ja que va tancar el 2013 amb 340.000 euros i preveu arribar el 2014 al mig milió.
Xavier Sospedra, director general de Peixe, explica que l'empresa, que es va constituir el 2007, “va créixer bé a Espanya, sobretot a les grans ciutats”. L'encert va ser l'acord a què Peixe va arribar amb Cotemsa, empresa assessora per exemple del Ministeri de Justícia, perquè s'encarregués de la distribució i deixés a Sospedra les mans lliures per centrar-se en el programari. L'acord serà vigent fins al 2018 i, en aquest sentit, Sospedra assenyala: “Un cop assegurat l'Estat, puc pensar en l'exterior.”
Peixe ha participat en diferents programes, com els de l'Institut Espanyol de Comerç Exterior i el de la beca Torres Quevedo del Ministeri d'Indústria. Això els ha ajudat a abordar el pla d'internacionalització, i també a millorar el sistema de control de trucades. “Per fer el salt internacional, pots fer un estudi de mercat previ d'un país i entrar-hi amb inversió, o aprofitar un client que tingui sucursals a fora. I és el que hem fet, a través d'ISS Facilities Services, que entre d'altres gestiona serveis de neteja i manteniments d'instal·lacions.” Aquesta empresa, que s'ocupa de la neteja de la majoria de les més de 300 botigues que Desigual té repartides pel món, va proposar a Desigual el sistema de control Tam Tam creat per Peixe. Desigual va acceptar la proposta d'ISS, però la vol com un sistema propi per controlar el personal extern present a les botigues. A part de Desigual, Peixe té avui uns cinquanta clients de tretze països.
El salt internacional ha anat paral·lel a l'evolució del sistema Tam Tam, que va néixer en un moment en què la trucada perduda era un sistema habitual d'alertar algú de la seva arribada. Sospedra va veure l'aplicació empresarial de la trucada perduda en els casos en què el personal es desplaça a l'exterior per prestar un servei, com ara el personal de neteja o de cura d'avis. Quan els empleats arriben a la seva destinació laboral, han de fer una trucada perduda a l'empresa des d'un telèfon fix i el sistema informàtic de Peixe detecta que la trucada s'ha produït i el personal, per tant, és al lloc de feina. “La idea no és tant controlar el personal com reaccionar davant incidències. O evitar estafes si, per exemple, una empresa de neteja cobra per cinc treballadors i en realitat n'hi envia tres.”
Aquest sistema ha evolucionat de manera que també es poden analitzar paràmetres com ara la puntualitat del treballador, o assegurar-se que truca realment qui ho ha de fer, i no pas un substitut, a través de la pronunciació d'un codi sense que s'hagi de despenjar a l'altra banda. “O assegurar-te que la persona contractada dóna a l'hora que toca la pastilla a l'avi”, diu Sospedra, que explica que un particular pot tenir aquest servei per 1,8 euros al mes i una comunitat de veïns, per 5 euros mensuals –Peixe té una versió per a empreses i una altra per a particulars–. Amb la informació recollida, el sistema informàtic elabora estadístiques que es donen cada setmana als clients.
Facturació
340.000 €
Treballadors
9
Any de fundació
2007
Peixe preveu triplicar enguany la facturació del mercat internacional