Solució a mida per connectar l'Anoia
L'operador local, Iguana Comunicacions, aposta per la fibra òptica a Igualada
Iglú, una associació sense ànim de lucre, va ser el laboratori d'assaig d'Iguana Comunicacions, una operador local d'accés a internet i telefonia que ofereix el seu servei “de proximitat” a la comarca de l'Anoia. De la seva primera etapa com a entitat –iniciada ja fa set anys– han heretat una clara vocació de servei que impregna el pla empresarial i les paraules de Víctor Quintana i Alex Solé, dos dels sis socis de la firma creada fa un parell d'anys. El darrer projecte que tenen entre mans és fer arribar la fibra òptica a Igualada. Abans, però, han aconseguit cobrir les necessitats de cobertura de zones de rurals de l'Anoia i del polígon de les Comes.
Iglú va néixer per cobrir una necessitat. “Érem un grup de joves estudiants d'enginyeria que vam buscar solucions als nostres problemes de connexió”, explica Solé. La bona acollida que va obtenir primer l'associació i ara l'empresa s'ha traduït en l'increment gradual del nombre de clients. Ara en tenen 1.500, malgrat que, com explica Quintana, “dia a dia es fan altes noves”.
Després de cobrir les necessitats de zones rurals com Rubió, Piera i el nucli antic de Santa Margarida de Montbui, van fer un salt al sector empresarial donant servei al polígon de les Comes. Allà, van instal·lar una de les dues seus de l'empresa. Des del local del carrer d'Alemanya, situat en un punt elevat, ofereixen connexió a internet a través de radioenllaç. Les empreses suposen entre un 20% i un 30% dels clients d'Iguana Comunicacions. El perfil és divers. Donen servei a petites, mitjanes i grans empreses de sectors com el tèxtil o el tecnològic. “Les empreses ara necessiten una bona connexió per treballar i opten per un operador que, a la comarca, els pugui donar solucions a mida”, diu Solé. Aquest és un dels fets diferencials de l'empresa d'enginyeria catalana, que té una segona seu a Masquefa, des d'on ofereix servei a l'altra part de la comarca. Quintana ho explica amb un exemple: “Quan un client truca perquè té un problema pot arribar a parlar directament amb un enginyer que coneix perfectament el seu cas i li busca una solució ràpida.”
Iguana Comunicacions, que té una desena de treballadors en plantilla, va facturar l'any passat 400.000 euros. Per posar-la en marxa, els socis van fer una inversió de 50.000 euros. Quintana i Solé expliquen que van decidir fer el salt de l'entitat a l'empresa per oferir “un servei professional” a les persones que hi havien confiat i donar resposta a la demanda que ja des de l'inici anava en augment. “En el nostre cas, el boca orella ha estat clau”, comenta Quintana. Asseguren que la gent a la comarca els coneix i que confia en un operador que “busca solucions a mida i que es pròxim”. El seu objectiu és ser l'operador de referència a l'Anoia i amb projectes com ara la implantació de fibra òptica a Igualada anar creixent en nombre de clients amb una planificació molt acurada i realista.
L'empresa destinarà un pressupost de 300.000 euros per desplegar la fibra òptica a la capital de l'Anoia entre aquest 2014 i el 2015. La firma ha fet una inversió important per adquirir tota la tecnologia necessària per tirar endavant el projecte. En dos anys, l'empresa podria arribar a uns 3.000 clients potencials. La implantació serà gradual i no comportarà molèsties a les persones que ho sol·licitin, ja que la ciutat ja té instal·lades la majoria de les canalitzacions. Per planificar, segons la demanda, el desplegament, l'empresa ha creat el web www.fibraigualda. cat, en què els interessats poden consultar la disponibilitat de connexió dels seus habitatges. Mantenint la filosofia d'Iglú, volen anar a poc a poc i ser una empresa de serveis de qualitat.
Solució a mida per connectar l'Anoia