Economia

Promouen la vall del Llémena com a destí turístic cooperatiu

L'associació Xarxa Ètica de Professionals de les Comarques Gironines ha impulsat una campanya per promocionar els valors paisatgístics, culturals i gastronòmics de la vall del Llémena per mitjà del treball cooperatiu de tots els agents implicats. Amb aquest propòsit, el passat 30 d'abril van convidar l'empresa gallega Posa-li Cara al Turisme, fundada el 2009 a Vigo, a impartir una jornada formativa a l'ajuntament de Sant Gregori, en col·laboració amb la Mancomunitat de la Vall del Llémena. El taller, en el qual van participar una vintena de persones, va servir per exposar una estratègia alternativa per al desenvolupament de la zona, consistent en la implicació dels visitants en activitats artístiques i creatives, industrials i comunitàries que els permetin descobrir la cultura local per mitjà de l' experimentació i la creació. Aplicant les estratègies de l'anomenat “turisme creatiu”, s'incentiva la col·laboració entre la població i els visitants per potenciar l'interès pel territori amb la promoció conjunta, per exemple, dels productors de formatges o tòfones, dels artesans que hi treballen, o de la gallina autòctona de pota negra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.