Empreses

Carinsa prepara l'obertura de fàbriques al Marroc i Turquia

El fabricant d'aromes i additius tampoc descarta una planta a Costa Rica per consolidar el mercat llatinoamericà

Un cop posada en marxa la fàbrica de Colòmbia junt amb un soci local, Carinsa continua tenint la mirada centrada en el mercat exterior, on ven el 60% de la seva producció. La firma familiar, centrada en la fabricació d'aromes i additius per a la indústria alimentària i fragàncies per a la indústria de neteja i cosmètica, té un peu posat al mercat llatinoamericà -té planta també a Veneçuela- i ara es proposa créixer al nord d'Àfrica i especialment al Marroc.

Allà Carinsa ja disposa d'una filial comercial “però ara volem entrar en el sector de la pastisseria industrial en associació amb un dels nostres clients”, explica la directora general, Vanesa Martínez. La previsió és poder tenir en marxa aquesta nova planta el proper 2015. La firma també planifica posar un peu a Turquia a curt termini i començar a tenir producció pròpia allà per tal d'evitar les complicacions de les exportacions de determinades matèries primeres arran de la legislació REACH.

I a Llatinoamèrica -on concentra prop del 25% de les seves exportacions- encara podria obrir noves plantes. “Estem valorant l'opció d'instal·lar-nos a Costa Rica”, assegura Martínez. En total, Carinsa disposa de 30 filials comercials i ven a 52 països de tot el món.

L'obertura de nous mercats és un dels camins que l'empresa amb seu a Sant Quirze del Vallès ha explorat des de la seva fundació el 1993, però a més Carinsa s'ha proposat diversificar i obrir nous negocis a base d'una intensa activitat en R+D. De fet, la firma destina fins a un 25% de la seva facturació a aquesta activitat de recerca, la qual Martínez defineix com la “base estratègica” de la seva empresa.

Nous productes.

Per això Carinsa disposa de plantes pilot especialitzades en diferents sectors i desenvolupa projectes conjuntament amb centres tecnològics i universitats que li permeten posar al mercat nous productes de manera constant “i oferir als clients un plantejament de soci estratègic”, apunta Martínez. Una d'aquestes línies de recerca amb la UAB en el segment dels làctics els ha portat a desenvolupar un nou probiòtic que facilita el trànsit intestinal i que els podria obrir tot un nou ventall de negoci amb els grans fabricants làctics.

També amb la UAB i amb el suport del Ministeri d'Indústria, Carinsa desenvolupa etiquetes per als productes de neteja amb les quals a través d'una aplicació al mòbil pots conèixer l'olor que fa aquell producte sense necessitat d'obrir-lo. “Es tracta d'un projecte revolucionari i esperem que ens permeti obrir les portes a nous grans clients del sector perquè la majoria de la gent tria els productes de neteja en funció de l'olor que fan”, explica la sotsdirectora de Carinsa, Denia Martínez.

A través de la seva participació en el Clúster del Packaging Carinsa també està liderant un projecte per desenvolupar un embolcall per a embotits que neutralitzi les fortes olors pròpies d'aquests aliments i desprengui una aroma agradable. “Són exemples de recerca que no ens hauríem pogut plantejar sols però que sí podem fer a través del clúster del sector”, explica Vanesa Martínez. Amb aquesta filosofia l'empresa també ha estat una de les firmes que integren el recentment creat Beauty Cluster Barcelona.

Paral·lelament al seu creixement a fora Carinsa estudia el seu trasllat a unes noves instal·lacions que permetin donar resposta a les necessitats de nous espais per a noves àrees d'activitat. “El que més ens interessaria és quedar-nos per aquesta zona del Vallès, però no descartem traslladar una part de l'activitat de fabricació a València perquè per algunes coses el seu port està sent més eficient”, explica la directora general de la firma.

Carinsa va tancar el 2013 amb 40 milions d'euros de facturació i preveu tancar aquest exercici amb unes vendes de 44 milions d'euros “i mantenir aquests ritmes de creixement”, apunta.

futur

Un negoci familiar

Vanesa i Denia Martínez es van incorporar a l'empresa fundada pel seu pare el 1997 i el 1999, respectivament, i la intenció de les dues empresàries és mantenir el caràcter familiar de la companyia: “Tot i que ens arriben ofertes de compra dia sí dia també no ens plantegem aquesta opció ja que el nostre objectiu és mantenir el caràcter familiar de l'empresa”, expliquen. Una altra cosa, però, és l'opció contrària. “No tanquem la porta a comprar una altra companyia si aquesta ens aporta nous clients i noves àrees de negoci.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia