Economia

Lleida crea un segell per al turisme de motocicleta

La Diputació treballa en la primera certificació a l'Estat per a allotjaments que tinguin en compte les necessitats dels motoristes

Inclourà una aplicació amb noves rutes i serveis

És un segment en creixement però sense productes turístics específics

Les carreteres del Pirineu atreuen cada any milers de motoristes. Busquen revolts enmig de panoràmiques naturals espectaculars. A mitjan anys vuitanta, publicacions especialitzades europees van girar els ulls cap al Pirineu i Catalunya com a destinació turística atractiva per a les dues rodes motoritzades. No obstant això, malgrat que un parell de majoristes de viatge ofereixen paquets de rutes amb allotjament, el cert és que el sector turístic local s'ha preocupat poc d'estructurar-ne productes específics. Fins ara.

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida treballa en la creació d'un segell turístic per a motoristes. Serà el primer de l'Estat espanyol i, després d'un any i mig de feina, es presentarà abans de Setmana Santa. “El Pirineu ja és una ruta de muntanya obligada per als motociclistes. Partim amb l'avantatge de ser un mercat ja estructurat a la zona, però sense productes”, explica el director del patronat, Jordi Blanch.

Miguel Lama és un dels 63 socis del Harley Davidson Club Catalunya. “Ens agrada fer quilòmetres, conèixer llocs nous i compartir”, assegura mentre esmorza amb altres membres del club durant una trobada a Bellvei per fer cagar el tió als nens del poble. Les xarxes socials, els clubs i els blogs són el punt de trobada per muntar vacances i sortides. No sempre és fàcil aconseguir un lloc on fer les concentracions. “Acostumem a anar de càmping, perquè així podem compartir més estones plegats. A més, és difícil trobar un hotel on acullin tantes motos”, explica el vicepresident, Juanan González. Organitzar trobades internacionals, com ara el President Meeting de l'any passat a Barcelona, amb set-cents motoristes, “és complicat”. “Ningú ens ajuda: els portes turistes de tot Europa i l'administració no ens volia ni facilitar plànols gratuïts de la ciutat...” El club forma part de la federació europea i la relació entre els seus membres és estreta. “Quan planifiquem un viatge, contactem amb altres clubs, perquè ens saben dir què val la pena veure i quines rutes fer”, apunta González. Consideren que els webs de turisme institucional són massa generalistes i no estan pensats per al turisme de moto. Al Harley Davidson surten pràcticament cada cap de setmana. L'oci va fermat al manillar. “Rock, cervesa, quilòmetres i companyonia. Ho definiria així”, diu González.

Francesos, alemanys, holandesos, belgues... Un 20% dels turistes de moto són internacionals, segons el patronat. Empès per un clima benigne, internet i l'atenció dels mitjans al motociclisme, el turisme de moto creix i l'afluència s'ha doblat els últims anys. “L'efecte Màrquez segurament hi ha ajudat. No hi hem parlat, però Ara Lleida patrocina el Marc des dels 9 anys i ens encantaria que es vinculés al segell”, assegura Blanch. És un perfil que completaria l'oferta actual: “No està estacionalitzat, tot i que és més habitual a la primavera i a la tardor. A més, són gent de cert nivell adquisitiu, que acostumen a gastar en sopars.” El segell vincularà el territori amb el món de la moto a través de la certificació dels allotjaments que s'hi acullin. Els establiments hauran d'acreditar tenir un aparcament cobert i tancat, espai on eixugar la roba o oferir esmorzars energètics, entre altres coses. També proposarà una desena de noves rutes per les comarques de Lleida.

El patronat també treballa en una aplicació per a dispositius mòbils que contribueixi a donar a conèixer les rutes i els serveis del territori. S'hi han implicat tallers, concessionaris, allotjaments i benzineres. A Europa, n'hi ha sols un parell d'adreçades a motoristes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia