Economia

Neix un mercat virtual sense intermediaris

Socium.cat posa en contacte productors alimentaris i consumidors

Els sibarites i amants dels productes de proximitat disposen des de dijous d'un web que els farà la vida més fàcil. És Socium.cat, un mercat 2.0 de l'alimentació a Catalunya que posa en contacte petits productors amb consumidors, i redueix a la mínima expressió els intermediaris, que sovint s'enduen gran part dels beneficis. Impulsada per un jove emprenedor, Socium.cat entra en xarxa amb més de 600 productes (làctics, embotits, olis, vins, etc.). Per una banda, la plataforma assegura al consumidor la qualitat que aporta el territori; i per l'altra, permet que el productor fixi preus i li garanteix que el 70% dels diners de les vendes aniran directes a la seva butxaca.

Iogurts del Pla de l'Estany, pizzes artesanes de la Garrotxa, pollastres del Montseny, olives de la Terra Alta, vins ecològics del Segrià o fruites i cremes de verdura de l'Alt Camp. Tot plegat, a l'abast d'un clic i amb la seguretat que, d'allò que se'n paga, la major part anirà a parar al petit productor.

La pàgina es concep com un mercat 2.0 de tot aquell producte de proximitat que es fa a Catalunya. El seu artífex, Oriol Rey, és un jove de 30 anys nascut a Campdevànol (Ripollès) i resident a Barcelona. Precisament, la dificultat de trobar aquests tipus de productes a ciutat, o l'alt preu que n'havia de pagar, és el que el va decidir a tirar endavant el projecte. “Jo visc a Barcelona però no en sóc; i em trobava que, si per exemple volia comprar un fuet, la majoria dels que es venen als supermercats són industrials o, en el cas dels artesans, el preu és exagerat perquè els intermediaris s'enduen gran part del marge”, concreta Oriol Rey.

L'objectiu final de Socium.cat és doble. Com explica Oriol Rey, els avantatges hi són tant per al productor com per al consumidor. El lloc web elimina intermediaris i garanteix marges per al petit productor (a qui li permet fixar preus). “Amb la gran distribució, el productor només sol rebre un 30% del preu final de venda; nosaltres volem revertir aquest percentatge”, explica el jove emprenedor.

Per això, Socium.cat garanteix que el petit productor rebrà directament el 70% del que s'obtingui amb la venda. El percentatge restant anirà destinat a pagar despeses de gestió i enviament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Economia

El govern espanyol veta l’opa de l’hongaresa Magyar Vagon sobre Talgo

Barcelona
ECONOMIA

Mollerussa bonifica 58 propietaris de pisos cedits per a lloguer social

Mollerussa
Economia

El BBVA participa a la Barcelona KDD, la principal conferència internacional de científics de dades

Barcelona

Una vintena de restaurants participaran a l’Enfiga’t durant aquest setembre

FIGUERES
economia

La collita de sal del delta de l’Ebre es preveu “molt bona”

La Ràpita
ECONOMIA

Barcelona va superar l’ 1,9 milions de creueristes entre gener i juliol

Barcelona

Set petits productors d’ous ecològics creen la cooperativa La Dotzena

GIRONA

Creixen les iniciatives per fer escalar l’economia als Pallars

Barcelona
Daniel Altimiras
President del centre tecnològic Eurecat

“La pime té encara molt recorregut a fer en R+D+I”

Barcelona