L'aeroport de la Seu, base dels cotxes de luxe Tramontana
La marca de l'Alt Empordà utilitzarà les instal·lacions de l'aeroport Andorra-La Seu d'Urgell per fer proves dels vehicles i per captar clients internacionals aprofitant la nova etapa de l'aeroport
La marca de cotxes de luxe Tramontana, amb seu a Palau de Santa Eulàlia, provarà i mostrarà els seus vehicle i prototips en fase de desenvolupament a l'aeroport d'Andorra- La Seu d'Urgell, aprofitant la nova etapa de l'aeroport comercial. Així ho ha acordat el Departament de Territori i Sostenibilitat i l'empresa catalanoandorrana IDTR (Internacional Distribucions Tramontana), societat constituïda per Pyrénées SL i Tramontana.
L'objectiu d'IDTR és aprofitar l'aeroport d'Andorra-La Seu d'Urgell per captar clients internacionals i utilitzar les instal·lacions com a base de proves i demostracions. D'aquesta manera, també es potencia l'arribada d'aviació corporativa, tant privada com en aerotaxis, a l'aeroport, segons ha anunciat el Departament de Territori i Sostenibilitat.
Per tal de combinar l'arribada d'avions amb la utilització de la pista per fer les proves i presentacions de cotxes, Aeroports de Catalunya pactarà el calendari i horaris d'ús de l'aeroport amb l'empresa IDTR. Així mateix, els serveis de lloguer de pista i plataforma seran un servei més de l'aeroport, que amb aquesta activitat també es promourà internacionalment, segons s'ha explicat des del Departament.
Aeroports de Catalunya valora de manera molt positiva que l'empresa gironina hagi volgut utilitzar l'aeroport tant per fer les presentacions dels seus productes com per fer-lo servir de benvinguda als seus clients. Com a aeròdrom privat només hauria pogut llogar l'espai de l'aeroport per a proves, però ara, en ser un aeroport comercial, també es pot utilitzar la infraestructura com una porta d'entrada per a clients potencials que arribaran de tot Europa. L'empresa de cotxes esportius va néixer el 2005 amb l'objectiu de dissenyar i fabricar cotxes de luxe de qualitat superior. Durant els primers cinc anys es va dedicar a desenvolupar, crear i homologar el cotxe perquè es pogués conduir per carretera.