Economia

Economia

El tèxtil revifa a prop de casa

El Consell Comarcal del Maresme presenta un programa d'emprenedoria adreçat al tèxtil que atrau més de 42 projectes

Només quinze aspirants rebran la formació i l'acompanyament per fer viable la seva empresa

Dins el sector ja es parla del tèxtil de proximitat. Són petites empreses que aposten pel que s'anomena slow fashion per fer produccions de curta tirada, fortament arrelades al territori i compromeses amb l'entorn, la innovació, la creativitat i la qualitat. Amb aquestes característiques es pot oferir un producte singular amb un valor afegit que pugui fer-se un lloc i ser competitiu en el mercat.

La revifada del tèxtil al Maresme s'està fent notar també amb la relocalització de la producció, ja que grans marques que havien portat la producció a tercers països ara prefereixen controlar tot el procés des de més a prop i contractar empreses locals. Amb aquests indicadors, des de l'àrea de Promoció Econòmica del Consell Comarcal del Maresme s'ha impulsat per primera vegada un programa d'emprenedoria adreçat exclusivament al sector tèxtil. “Es nota un repunt de l'activitat tèxtil i la prova és l'interès que ha despertat, amb més de quaranta projectes. Tots tenen possibilitat de crear ocupació i això és el que ens interessa”, assegurava el conseller comarcal de Promoció Econòmica, Santiago Fontbona (PSC).

El programa Disseny i moda, un pas endavant té el suport de la Diputació de Barcelona. La consultora, Plus Value, experta en el sector de la moda, s'encarregarà conjuntament amb el servei d'emprenedoria comarcal de fer la selecció dels quinze projectes que rebran formació i acompanyament per fer el pla de negoci. Segons va explicar la responsable de l'equip, Anna Jante, s'han presentat iniciatives molt interessants relacionades amb la confecció o amb complements de moda i d'altres de vinculades més al comerç en línia. La selecció valorarà els projectes que puguin tenir més viabilitat, incloent-hi els que s'han presentat de fora de la comarca.

Entre els aspirants, alguns ja tenien el seu model de negoci més avançat, però d'altres, com dues emprenedores del Masnou, començaven de zero però amb les idees molt clares. “Ens pot anar molt bé la formació per encarar l'empresa i saber cap a on tirar”, afirmaven. Els seleccionats faran sessions grupals i individuals els pròxims mesos per acabar fent la presentació del seu pla de negoci el 27 d'abril.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.