Un espai d'aventures per als petits
Després de tan sols una temporada i mitja obert, el complex Granja Aventura Park amplia les seves instal·lacions
El projecte de Granja Aventura Park va néixer fa quatre anys, quan els seus tres socis fundadors, la Naiara Jiménez, el Juan Carlos Martínez i la Maria José López, van decidir que era el moment d'iniciar un negoci pel seu compte. La base, un terreny de 30.000 metres quadrats propietat del Juan Carlos i ubicat a Viladecavalls. “En aquell moment vam veure que el que realment tenia sentit era plantejar una oferta d'activitats pensada per a les famílies i els més petits perquè no n'hi ha gaires”, explica la Naiara.
Amb una inversió inicial de 150.000 euros, els tres emprenedors van iniciar el condicionament del terreny i la construcció del complex. “Ho vam fer tot nosaltres, i el 80% a base de materials reciclats”, explica Jiménez. El procés es va allargar prop de dos anys i el juny del 2013 Granja Aventura Park va obrir per fi les portes.
L'espai disposa d'una part de granja on els petits poden aprendre sobre els animals i estar-hi en contacte, així com dues zones de circuits entre els arbres per a diferents edats, zones de pícnic, etc.
Avui treballen ja 18 persones al parc, sobretot els caps de setmana, que és quan el recinte obre a les famílies i quan fa les seves millors entrades, cobrint la capacitat per a 500 persones que tenen reconeguda. Entre setmana Granja Aventura Park funciona per a visites programades per a escoles, grups i col·lectius, un perfil que ha anat també en augment “però que costa més de captar, sovint perquè les escoles tenen unes rutines molt interioritzades i canviar-les no sempre és fàcil”, explica Jiménez.
Amb tot, el 2014, el primer any sencer obert al públic, el recinte va rebre 20.000 persones i va facturar 200.000 euros. Per a enguany els emprenedors preveuen incrementar el volum de visites fins a les 50.000 persones i els ingressos fins als 340.000 euros.
Per acompanyar aquest creixement l'empresa ha anat afegint nova oferta a la part dels circuits, un petit amfiteatre, i una nova àrea de bar i està ampliant també l'espai d'animals. “El nostre objectiu des del primer moment ha estat convertir-nos en un referent de l'oferta d'oci per a les famílies i construir una marca reconeguda”, explica l'emprenedora.
El recorregut per créixer és encara alt, ja que Granja Aventura Park només ocupa un 50% de la totalitat del terreny de què disposa a Viladecavalls. “Encara estem en procés de saber on tenim el sostre, veure fins on som capaços d'atreure visitants”, destaca.
En aquesta estratègia els emprenedors han tingut sempre clar que la millor manera de guanyar clients és establint acords. Ho han fet per exemple amb Ikea, oferint descomptes als membres del seu club Ikea Family, però també amb el Zoo de Barcelona: “No ens hem vist mai com a competidors, les famílies que van al zoo són les mateixes que vénen aquí”, explica Jiménez.
Sobre la base de com evolucioni aquesta entrada de visitants els emprenedors es plantegen també, si més no a mitjà termini, ampliar la capacitat a mil persones: “No ens volem precipitar perquè això ens implicaria també fer una nova inversió en temes com per exemple ampliar el pàrquing”, destaca. Per això aquests plans hauran d'esperar com a mínim a l'any que ve. Per a aquest 2015 Granja Aventura Park ja ultima els preparatius per celebrar el darrer cap de setmana de maig el segon aniversari del recinte “amb la recreació d'una festa major”. L'èxit d'assistència sembla més que garantit.