Economia
La mel del Perelló s'internacionalitza
L'empresa Mel Múria crea un producte de luxe i el comença a distribuir a Londres, al centre comercial Harrods
La previsió de la companyia és comercialitzar amb aquesta gamma un terç de la producció total
Cada vegada són més els apicultors que aposten per la producció de qualitat, per donar un valor afegit a la mel i vendre-la com un producte gurmet als mercats més exigents. El Perelló (Baix Ebre) és el municipi català que concentra més productors de mel. Alguns d'ells ja fa temps que van començar el camí de l'exportació, com ara l'Apícola Rossend Margalef, que va obrir-se al mercat japonès, i ara ha estat la centenària Mel Múria la que inicia la via de l'exportació. I ho fa amb un contracte amb els magatzems Harrods, a Londres, que des de fa uns dies distribueixen quatre varietats de la mel que produeix Múria: romer, taronger, alta muntanya i bosc.
Mel Múria va iniciar la seua activitat a final del segle XIX i fins fa molt poc ha concentrat les vendes als mercats català i estatal. Fa un parell d'anys, però, que va detectar una davallada del consum al mercat estatal i va ser llavors quan va plantejar-se l'exportació d'una part de la producció. I per internacionalitzar-se ha creat una marca nova, ArtMúria, una mel de luxe que té una concentració de pol·len més elevada, el doble que una mel convencional. A Londres ha començat a comercialitzar envasos de 40, 170 i 440 grams i, més endavant, hi vendrà l'estoig de luxe amb 1 pot de 440 grams, 4 de 170 grams i 4 més de 40 grams i sabors variats. “Situar el nostre producte al centre comercial més emblemàtic de Londres suposarà un punt d'inflexió per donar-nos a conèixer a escala internacional”, ha dit el president de Mel Múria, Rafel Múria. L'empresa produeix uns 250.000 quilos de mel, un terç dels quals els vendrà amb la nova marca.