MCI preveu ampliar la seu per l'èxit del projecte a la Meca
La participació en la gran mesquita d'Aràbia dispara el negoci exterior fins a un 85% de la firma d'il·luminació. L'empresa creix un 25% en facturació el primer trimestre del 2015
Grupo MCI, empresa especialitzada en solucions d'il·luminació LED, no descarta l'ampliació de la planta de Gavà com a conseqüència de l'augment de producció que suposa la participació en un consorci d'empreses per instal·lar la nova il·luminació de la gran mesquita de la Meca, a Aràbia Saudita. El 2009 el negoci internacional suposava el 50%, mentre que avui la producció destinada a l'exportació ja representa un 85%. L'altra prioritat de l'empresa és la penetració en el mercat nord-americà.
Grupo MCI col·labora amb altres empreses en un macroprojecte que pot durar més de 20 anys que consisteix “a il·luminar amb LED tot el macrocomplex religiós, en estat d'ampliació, de la gran mesquita de la Meca”, explica Friedemann Hoffmann, president de l'empresa del Baix Llobregat. De fet, es tracta d'una gran superfície, preparada per resar, de més de 250.000 m², que milions de peregrins musulmans estan obligats a visitar almenys un cop en la vida”, afegeix el també fundador de l'empresa familiar. El símbol del món musulmà és obert les 24 hores del dia. Per això és tan important la il·luminació durant la nit “en unes condicions d'extrema seguretat calòrica i d'estalvi energètic”, afegeix el president. El grup d'empreses està format per una constructora saudita, un arquitecte alemany de molt prestigi, una enginyeria austríaca, una supervisora egípcia i l'empresa catalana, gràcies, segurament, al fet que el propietari de l'empresa també és alemany.
L'Orient Mitjà és la principal destinació de la tecnologia de BCI, que crea, dissenya i ensambla LED. Destaquen projectes com el Qatar Handball de Doha (Qatar), el palau presidencial i la torre Al-Rostamani d'Abu Dhabi, l'edifici Waterfalls Mall de Kuwait i el centre de compres de Marina Square, a Singapur. Recentment ha instal·lat les solucions d'il·luminació a la plaça Bolívar, a Maracay (Veneçuela) i el Centre Mèdic Mapfre, al Perú.
Ara el gran objectiu és, a més de continuar el desenvolupament de les diverses fases de la Meca, poder entrar en el mercat dels EUA. “Presentar un projecte al mercat nord-americà suposa entre dos i quatre anys de feina i espera”, diu Hoffmann, que afegeix que un dels seus fills lidera l'obertura d'aquest país. “Si fos jove aniria a Cuba perquè serà un dels països americans amb més oportunitats de negoci els propers 15 anys”, afirma el president de l'empresa catalana.
Amb una facturació de 20 milions d'euros, Grupo MCI disposa de 65 professionals i una delegació a Dubai. Precisament ara s'està en procés d'ampliació d'aquest centre per reforçar el mercat asiàtic. Es passarà d'un treballador a cinc en pocs mesos.
Friedemann Hoffmann, un alemany que viu a Barcelona i està casat amb una francesa, fa dos retrets a la societat catalana i espanyola. El primer, i molt greu, segons ell, és que el nivell d'anglès dels professionals és “extraordinàriament baix, fet que avui dia, en un món global, sense aquest idioma no es pot anar enlloc”. L'altra crítica és que les empreses en general i la indústria en particular hauria d'apostar més per acords de col·laboració entre empreses. “Cal treballar junts en R+D+I i també cal tenir més multinacionals grans a Catalunya”, insisteix.
MCI preveu ampliar la seu per l'èxit del projecte a la Meca