Vista Óptica obrirà unes 20 noves botigues en dos anys
L'empresa no ha deixat d'incorporar nous centres durant la crisi
“El vuitanta per cent de les òptiques perden diners”, explica el director general de Vista Óptica, Guillem Bosch. Una situació provocada per una guerra ferotge de preus que fa que el que havia estat un negoci molt rendible avui en dia sigui més aviat tot el contrari.
A pesar d'això, explica Bosch, la firma preveu seguir donant corda al seu procés d'expansió -que tot i alentit, no ha aturat durant aquests anys de crisi- i obrir una vintena més de botigues d'aquí al 2017.
La majoria seran establiments associats o franquícies tot i que la firma també preveu obrir-ne algun de propi. De fet, ara 28 dels 76 establiments que té al conjunt de l'Estat són propis. En el que va d'any Vista Óptica ja ha sumat cinc noves botigues, una xifra “prou bona” segons Bosch. “El que ens permet ser atractius per a nous franquiciats és que tenim una aposta comercial molt cuidada, amb un producte de gamma alta però uns preus molt competitius, això és el que ens permet ser rendibles”.
Amb tot, Bosch admet que no han estat immunes a la crisi. “El que més s'ha notat és la caiguda en la venda d'ulleres de sol”, un segment que representava prop del 15% del sector i que va caure en picat durant els primers anys de crisi.
A pesar del cop Vista Óptica s'ha sabut mantenir força estable en la comercialització de lents de contacte i audiòfons i ha guanyat terreny en els vidres progressius, “un segment que cada cop té més demanda per l'envelliment de la població”, destaca Bosch.
Però més enllà de l'impacte de la crisi -tot just es comença ara a notar un cert repunt de la demanda, explica- el sector pateix per l'augment disparat de l'oferta -s'ha passat d'una òptica per cada 20.000 habitants a una per cada 3.000-, i la conseqüent guerra de preus. “I l'impacte de les grans cadenes que han sumat franquiciats de manera indiscriminada i després els han deixat tirats”, afegeix Bosch.
A pesar d'aquest context les previsions de Vista Óptica, que suma una plantilla de 120 persones, són prou bones.
La firma espera facturar aquest any al voltant dels 23 milions d'euros, “podríem arribar als 25 milions”, diu Bosch.
De fet l'empresa ha crescut a un ritme de l'11% durant els anys de crisi, quan el sector s'ha deixat prop d'un 30%.
La bona marxa de les vendes de vidres progressius anima la seva facturació “tot i que des de fa un parell d'anys també estem creixent amb força en el segment de monofocals, de les ulleres graduades, en bona part gràcies a una marca pròpia ben posicionada”, apunta Bosch.
Vista Óptica obrirà unes 20 noves botigues en dos anys