Cromos que transmeten valors solidaris i esperit esportiu
La filial de Panini a l'Estat espanyol ha tret al mercat l'àlbum d'animals i el de la lliga de futbol
Amb el d'animals, l'empresa col·labora amb tres projectes solidaris
L'empresa Panini España treu al mercat els ja tradicionals àlbums de la lliga de futbol, una col·lecció que mou cent vuitanta milions de cromos i prop de tres milions d'àlbums. També ha editat una nova col·lecció de cromos d'animals.
Però, més enllà de la venda de cromos, l'empresa, que té la seu a Torroella de Montgrí, fa anys que aprofita per destinar espais en alguns dels seus àlbums a la solidaritat i ara també als valors i a l'esperit esportiu entre els més joves de la casa i entre els no tan joves, “perquè els àlbums els fan els nens i nenes però els pares també els segueixen”. En l'àlbum de la lliga, per exemple, Panini, conjuntament amb la Lliga de Futbol Professional, destina un espai a l'esperit esportiu. “El president de la lliga, Javier Tebas, està entossudit amb els temes dels valors, l'antiviolència i l'eliminació dels insults als estadis”, assegura el president de Panini España, Lluís Torrent. És per això “i amb la ferma voluntat de transmetre tot el que és positiu del futbol” que han pensat en uns cromos protagonitzats per la mascota de la lliga, i sota els títols de l'esforç, el joc net, el respecte, la solidaritat i no al racisme, “transmeten tots aquests valors que s'han d'adquirir per aconseguir i consolidar després els èxits esportius”.
Amb la col·lecció d'animals, que Panini anuncia com “l'àlbum més divertit i solidari”, l'empresa torroellenca col·labora en tres projectes solidaris: el de WWF España, col·laboració que ja fa anys que dura i que està destinada a la conservació de la natura; amb la Fundació Affinity, per “ajudar gossos i gats abandonats” i que preveu entregar 250.000 racions de menjar a diferents protectores de l'Estat espanyol que acullen aquests animals sense llar, i aquest any és el segon que s'inicia l'ajut per als gossos de l'hospital maternoinfantil Sant Joan de Déu de Barcelona. En aquest hospital es tracten nens i joves de tot l'Estat espanyol –són prop de 20.000 petits pacients hospitalitzats cada any i més de 350.000 consultes–. “Hem destinat dues planes a les fotos dels gossos que cuiden els nens malalts”, comenta. En aquest espai, els col·leccionistes podran conèixer qui és la Bamba, que està a radiologia i al box d'urgències, i la Cuca, destinada a rehabilitació i també a urgències, però també la Dansa, la Laika, en Mel, la Lila i en Mac, tots ells de la Unitat d'Intervencions Assistides amb Animals (IAA). La col·lecció contribueix amb 50.000 euros a aquestes tres causes.
La col·lecció d'animals
Com cada any, l'àlbum dels animals ajuda a descobrir els éssers “més estranys del món”, els ecosistemes més sorprenents i les sèries especials d'animals extingits i de consells per cuidar la natura. I el que és més important: a més d'aprendre sobre la natura i els animals, la col·lecció ajuda a “transmetre el respecte pel medi ambient”.
Espanya i Portugal
La filial de Panini a les comarques gironines distribueix per tot l'Estat espanyol i també Portugal. Actualment té una plantilla propera al centenar de treballadors i a més de l'empresa que té a Torroella de Montgrí disposa d'un magatzem de 10.000 metres quadrats al polígon de Celrà, que funciona com a plataforma logística.
I és que un dels pilars en què es basa Panini és, sobretot, la distribució. Els seus articles es distribueixen a 147.690 punts repartits arreu de l'Estat espanyol i a 15.000 més de Portugal. A més, l'empresa disposa de 7.450 dels anomenats Panini Points, unes zones exclusives instal·lades en quioscos, llibreries i grans superfícies on només apareixen els seus productes.
Els cromos, àlbums i adhesius que es distribueixen des de Torroella s'imprimeixen a la seu central del grup Panini, a Mòdena (Itàlia), o bé al Brasil, on hi ha una altra planta. Tot i això, els àlbums del món del futbol s'editen a Barcelona, on Panini va adquirir l'antic Colecciones Este.
Cada any l'empresa treu al mercat noves col·leccions de cromos, i això ho pot fer, segons els responsables de Panini, perquè l'empresa està al dia de les llicències per poder llançar al mercat les col·leccions més actuals. De manera permanent, l'empresa sol fer el seguiment d'unes 450, per poder treure la col·lecció al carrer tan bon punt els personatges i les sèries de televisió tinguin èxit o les competicions de futbol estiguin a punt de començar.
Ara fa tres anys, la filial de Panini va iniciar una línia editorial amb llibres propis.