Volkswagen garanteix les inversions a Martorell
El ministre Soria ha mantingut aquest dijous una reunió amb el nou president del grup del grup automobilístic
El ministre d'Indústria, José Manuel Soria, ha assegurat aquest divendres en unes declaracions a la Cadena Cope que el nou president de Volkswagen, Matthias Müller li va assegurar aquest dijous a la tarda en una reunió que van mantenir a Alemanya que “el programa d'inversions” que el grup tenia previst fer a Martorell “es manté”. Confirma d'aquesta manera que malgrat els problemes del grup i l'amenaça de cancel·lar o ajornar totes les inversions “no essencials”, Martorell rebrà els 3.200 milions d'euros previstos, mentre que la factoria que el grup té a Navarra també rebrà els prop de 1.000 milions.
Segons el ministre, malgrat que Volkswagen encara ha de portar aquesta decisió a “alguns comitès interns” per fer-la realitat, “tenim la garantia que mantenen aquest programa, que incorpora una sèrie d'ajudes per part dels governs -tan les comunitats autònomes com l'Esat- per impulsar la innovació en aquests nous models”, ha afirmat Soria a Herrera
Unes declaracions que alimenten les expectatives de la planta de Martorell després que el nou president del grup advertís de la cancel·lació d'inversions que no fossin considerades essencials.
Segons el ministre, en aquesta mateixa reunió el president del grup el va informar que el trucatge de les emissions de gas afecta a 11 milions de motors dièsel dels què 9 circulen per Europa, dels què 683.000 estan a l'Estat. Amb tot, ha assegurat que la companyia ja està dissenyant “un pla d'acció” perquè a partir de l'1 de gener del 2016 tinguin “una solució al software que incorporen”.
El ministre ha apuntat que això “no té absolutament res a veure” amb la seguretat d'aquests vehicles i ha admès que el que Volkswagen arreglarà és aquest software, i no les emissions reals dels vehicles.
També ha justificat que l'Estat ja no demani a la companyia que li retorni els diners que va rebre pel pla PIVE perquè, segons ha afirmat, aquest pla tenia en compte les emissions de CO2 i no les de NOx, quan és aquest últim gas el que els cotxes de Volkswagen estarien emetent per sobre dels nivells que havien promès.