Empreses

Preu per preu, sabates ràpides

Zacaris lidera des de Lleida la venda en línia de calçat amb un model basat en el lliurament de les comandes en 24 hores

Zacaris és la botiga en línia no estrangera de sabates multimarca que més ven a la península, amb una facturació que enguany arribarà als sis milions d'euros, un 70% més que el 2014. Aquest fort creixement, molt per sobre de la mitjana del sector, significa per a la companyia que continua esgarrapant quota de mercat als seus competidors, bàsicament gegants francesos i alemanys, que han assolit una bona posició a l'estat.

Els artífexs d'aquest lideratge són els germans Toni i Guillem Badias, que van muntar el negoci de comerç electrònic a finals del 2010 a Lleida, inicialment com a un nou canal de venda de les sabateries de la seva família però amb l'ambició de desenvolupar-se separadament. Aquest naixement, amb un capital mínim, ha marcat el creixement de Zacaris, que ha estat possible gràcies a reinvertir el que s'ha anar guanyant, segons explica Toni Badias, director general de l'empresa. “Avui dia, amb un mercat molt més madur, això seria impensable perquè calen molts diners per agafar volum ràpidament”, reconeix.

Més enllà de l'oportunitat del moment, Badias creu que l'èxit de Zacaris respon bàsicament a tres factors: en primer lloc a la selecció del producte i les marques, molt adaptats als gustos de les diferents zones de l'estat dins d'una gamma de preus mitjana-alta (al voltant dels cent euros); en segon lloc, una atenció al client molt acurada, per resoldre els molts dubtes que encara la compra online genera; i, per últim, el compromís que el lliurament de les sabates adquirides tindrà lloc menys de 24 hores després de la comanda i que es poden retornar de franc. “Si el gran avantatge de la botiga a peu de carrer és que pots sortir amb les sabates posades, nosaltres hem intentat acostar-nos-hi”, diu Badias. Amb aquest últim objectiu Zacaris ha hagut de fer una aposta decidida per tenir un bon assortiment de producte en estoc, sobretot de sabata de dona, que efectuen el 80% de les compres. Recentment han decidit ampliar la capacitat del magatzem de Lleida fins als 4.500 metres quadrats reunint la part de gènere que fins ara tenien en una altra nau a Saragossa. Actualment disposen de fins a 200 marques diferents i la intenció és anar creixent en oferta.

‘Full price'.

El model de negoci de Zacaris és el que en el argot del sector s'anomena full price, i en essència és el mateix que el d'un comerç minorista offline, amb gènere de temporada i rebaixes en determinades èpoques per renovar estocs. És diferent que el de comerços com ara Privalia que es basa en les vendes flash, o outlet, amb un component més impulsiu. Això explicaria que bona part de les compres de Zacaris encara es concreten en l'ordinador de sobretaula i no en el mòbil, tot i que des de 2013 disposen d'aplicació i de versió per al telèfon intel·ligent del portal.

De moment es resisteixen a sortir a fora: “No ho descartem però hem de poder aportar alguna cosa nova”, diu Badias. Ara bé, sí que estudien diversificar cap al món de la roba i si finalment es decideixen, cercaran un soci inversor: “Per fer-ho ràpid necessitarem capital”, apunta.

Des d'una altra perspectiva, Zacaris també està desenvolupant una eina informàtica (Growsync) per facilitat les vendes per internet de petits comerços, tot ajudant-los a integrar la seva oferta en els anomenats market places (espais virtuals amb gran trànsit de consumidors).

Facturació

3,5 M€

Treballadors

15

Any de fundació

2010



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia