Masvoz preveu encadenar quatre exercicis creixent a un ritme anual del 15%
L'empresa ambiciona esgarrapar mercat a base d'exprimir les possibilitats tecnològiques de la telefonia sense infraestructura
Consolidar un ritme de creixement anual del 15% fins al 2018. És el repte que es fixa la companyia de telecomunicacions Masvoz, una empresa que té base a Barcelona i que està especialitzada a prestar serveis de telefonia i gestió de comunicacions per a empreses. La progressió està prevista “tant en el mercat nacional com en l'internacional”. Ho explica Alfred Nesweda, director general de la companyia.
El punt fort de Masvoz rau en la capacitat per gestionar l'entramat de telecomunicacions dels seus clients des del núvol d'internet. La tecnologia del cloud computing minimitza la despesa en infraestructura que ha de fer el client i, segons Nesweda, l'eficiència del servei es dispara de manera inversament proporcional als costos.
Menys és més.
La centraleta és virtual i es gestiona des d'internet i, si es vol, no calen ni telèfons de taula perquè es poden desviar les trucades directament al telèfon mòbil de cada treballador. L'activació del servei entra en una nova dimensió perquè és immediata o, com a màxim, es fa en qüestió de dos dies. “Res a veure amb tràmits ni esperes”, s'indica.
La tecnologia IP representa que les connexions, en lloc de fer-se a través de la línia telefònica, “es fan a través de la xarxa de dades” explica Nesweda. En aquest sentit no amaga que, pel que fa a funcionament tecnològic, hi ha similituds amb una eina tan popular com pugui ser el programa Skype. “L'Skype cobreix les necessitats personals d'amistat o familiars però no està pensat per a aplicacions empresarials i, en aquest terreny, té mancances.”
Masvoz sustenta les perspectives de creixement en la lleugeresa dels equipaments que ofereix combinat amb una situació de “renovació tecnològica de les eines de telefonia de les empreses”. El director general observa que, en general, en el parc empresarial europeu s'està donant “una renovació dels equips, de les centraletes i dels sistemes de contact center en moltes de les empreses que, des de fa anys, ho tenien instal·lat mitjançant tecnologia analògica o digital via Rdsi”.
Nesweda no dubta que “les empreses hi aniran tendint” i no només per un tema d'alliberar espai. “Oferint el servei des del núvol permetem que l'empresa no hagi d'invertir a comprar un equip que quedarà obsolet en qüestió d'anys. Una centraleta pot costar entre 5.000 i 30.000 euros i, en canvi, al núvol el cost es minimitza i el servei sempre està actualitzat. No hi ha obsolescència.”
El preu també és un dels arguments de l'estratègia de Masvoz: “Cobrem només una quota mensual que, a més, és més competitiva que el mòdel tradicional. I podem fer-ho perquè la gestió de la nostra infraestructura és molt més simple que la gestió de la infraestructura instal·lada a casa del client.”
Qualitat i compressió
La qualitat de les comunicacions no quedarà en cap cas compromesa, assegura Masvoz, si s'opta per apostar per la tecnologia IP en lloc de comunicar a través dels canals de telefonia convencionals. “L'estàndard IP et pot donar més qualitat que la telefonia analògica. Tot depèn de la compressió amb què vulguis gestionar les trucades, és a dir, depèn de l'ample de banda que vulguis usar”, revela Alfred Nesweda. Un excés de compressió suposa que la veu sona “amb un fons metàl·lic”.
L'aposta per la telefonia IP encara és minoritària però, segons els càlculs que fa Masvoz, “deixarà de ser-ho en els pròxims cinc anys, sens dubte. Té 10 anys de vida, ja s'està imposant i arribarà als particulars, segur”.
Masvoz preveu encadenar quatre exercicis creixent a un ritme anual del 15%