Emprenedors

Un pla B a les descàrregues musicals

MusicList ofereix una alternativa legal per escoltar les darreres novetats

La idea del portal MusicList va sorgir quan el fundador, Jordi Pallarés, encara estava a l'escola cursant batxillerat. Va crear una mena de índex de referència de títols de cançons nord-americanes que encara no havien arribat a les ràdios d'aquí però que ell creia que tenien possibilitats d'agradar al públic local.

“Estudiava els temes nous i apuntava al web aquells que pensava que triomfarien en arribar aquí”, explica l'emprenedor. Només era això, un web des del qual s'accedia a un llistat de propostes, però encara no era possible sentir les cançons. I tot i així, les visites creixien cada dia, “i per això, perquè la gent començava a demanar-ho, vaig decidir fer el pas i estudiar com podíem fer que s'escoltés la música de manera gratuïta i legal”, explica Pallarès.

I la va trobar. El secret estava a Youtube. MusicList enllaça amb els vídeos que les productores pengen de les cançons al portal “i nosaltres el que fem és senzillament incrustar-los al nostre web”, explica l'emprenedor. Una acció que no només és legal sinó que permet, diu Pallarès, “generar beneficis extra per als autors a través de la publicitat que apareix sota el vídeo”.

Aquest va ser veritablement el punt d'inflexió del projecte, “de seguida vam triplicar les visites al web”, recorda. Paral·lelament Pallarès va desenvolupar un algoritme capaç d'estudiar les probabilitats que tenen les cançons de triomfar. Cada nit analitza els cent títols més venuts en diferents països i en tria aquells que preveu que agradaran més al públic d'aquí.

Actualment el portal conté unes 1.400 cançons i unes 13.000 visites diàries (el 10% del seu mercat ja està a l'Amèrica Llatina), amb un servei gratuït i sense la necessitat que els usuaris es registrin abans. A Youtube té més de 15 milions de reproduccions. A banda de les llistes de cançons per països el portal també proposa llistes per “estat d'ànim, perquè veiem que aquesta és una preferència molt clara entre els usuaris”, i alhora l'algoritme permet recomanar cançons en funció de les seleccions prèvies de cada usuari.

Ara mateix el portal es nodreix dels ingressos publicitaris amb acords per exemple amb Google Ads, però ultima la posada en marxa d'una nova línia de negoci dirigida a negocis com bars o gimnasos, que són usuaris habituals dels canals de música.

Per això Pallarès està acabant de desenvolupar una mena de llapis de memòria que es connecta a l'aparell de televisió i que permet reproduir els vídeos que hi ha a MusicList. “Hem estat en fase de proves en un gimnàs de Barcelona durant dos mesos i esperem poder iniciar la comercialització la propera primavera”, explica l'emprenedor. Pallarès també confia tancar acords amb les grans discogràfiques, “els interessa el que els oferim perquè és una manera de poder predir l'èxit d'una cançó”.

En una segona fase MusicList també preveu tenir a punt la seva aplicació per a mòbil, “tot i que primer cal definir exactament la forma perquè si no ho fem bé es podria acabar fent una cosa il·legal”. Tampoc té pressa per captar finançament, i de moment va tirant amb el suport que li dóna La Salle, centre en què estudia el darrer curs d'enginyeria informàtica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.