Desigual arrenca l'activitat al centre logístic de Viladecans
La firma catalana inverteix 40 milions en una nova plataforma que li permet treballar amb un estoc únic en temps real
L' espai té capacitat per preparar fins a 50 milions d'unitats anuals
L'empresa catalana Desigual ha iniciat la seva activitat logística a la nova plataforma de Viladecans, dues naus connectades d'un total de 23.000 metres quadrats i amb una capacitat per preparar fins a 50 milions d'unitats anuals, dels 30 milions que mou actualment. L'objectiu del nou centre logístic és millorar el servei al client i distribuir els productes amb molta més celeritat. El nou magatzem, que va començar a funcionar a principi de l'octubre passat, s'uneix als que la firma té a Gavà, Hong Kong i Nova Jersey.
Segons el director de Logística de Desigual, Manel Jiménez, la plataforma de Viladecans, situada al polícon Ca n'Alemany, està totalment automatitzada amb tecnologies d'avantguarda i ha suposat una inversió de 40 milions d'euros i la creació de 105 llocs de treball –65 corresponents a operacions i la resta, a les oficines–, xifra que es pot arribar a doblar en èpoques de màxima activitat.
El nou centre logístic té una capacitat d'emmagatzematge de fins a 200.000 caixes i abastirà tot Europa, a més de reforçar la distribució a Amèrica i Àsia. La plataforma consta d'una zona logística, de 17.769 metres quadrats repartits en tres plantes; oficines, de 3.200 metres quadrats, situades a la planta baixa, i una sitja de doble altura, de 2.480 metres quadrats i deu transelevadores, situada en una nau contínua i connectada per una passarel·la amb la nau principal.
El director de màrqueting i comunicació de Desigual, Borja Castresana, va destacar que el centre, que previsiblement operarà a ple rendiment a finals d'any, “complementa” la capacitat d'emmagatzematge de la plataforma de Gavà i permet a la companyia atendre amb més rapidesa i flexibilitat les comandes dels clients, gràcies a l'automatització de gairebé tots els processos. Castresana va destacar que “l'objectiu de la companyia és millorar el servei al consumidor, posant a la seva disposició tot el romanent disponible, independentment del lloc des d'on es faci la compra –botiga o internet– i del producte que triï entre les vuit categories que comercialitza”.
Mentalitat omnicanal
D'altra banda, Jiménez va posar èmfasi en la posició estratègica de la nova plataforma, situada a 22 quilòmetres de les oficines centrals de Desigual a Barcelona, a 14 quilòmetres del port, a 7 quilòmetres de l'aeroport de Barcelona i a només 5 quilòmetres del magatzem de Gavà. El nou centre té capacitat per rebre unes 300.000 caixes diàries i per expedir-ne 250.000. Actualment prepara una mitjana de 125.000 unitats al dia. Jiménez va destacar que la infraestructura està dissenyada amb mentalitat “omnicanal”, tenint en compte que l'empresa fundada per Thomas Meyer està present en disset canals de distribució.