sant aniol
Sant Aniol planeja un creixement del 50% en només dos anys
La firma embotelladora d'aigua aspira a incrementar la seva presència internacional i guanyar pes als supermercats
La companyia embotelladora d'aigua Sant Aniol s'ha posat com a objectiu incrementar un 50% la facturació i arribar als 7 milions d'euros en només dos anys. Els objectius són ambiciosos tenint en compte el preu unitari d'una ampolla i que competeix en un mercat, el de l'aigua embotellada, amb autèntics gegants internacionals.
Per assolir aquesta xifra la firma s'ha marcat un pla centrat en tres eixos: créixer en marca Premium al canal de l'hostaleria i la restauració, donar un potent impuls a la internacionalització i augmentar la seva presència als prestatges dels supermercats. Per a fer aquest salt, Sant Aniol va fer una inversió de 500.000 euros que li permet multiplicar per tres la capacitat industrial de la firma, i recentment ha destinat 300.000 euros més per desdoblar una de les línies.
Quan l'actual director general, Ferran Ribalta, va aterrar a l'empresa, l'any 2013, es va trobar en la disjuntiva de si seguir sent una firma petita centrada en el subministrament a tercers per a marca blanca o fer un salt substantiu i dotar-la d'un valor Premium. Ribalta, que havia treballat prèviament a Nutrexpa i en una importadora de vins a Singapur, ho va veure clar: Sant Aniol havia de convertir-se en una marca d'alta gamma. L'actiu diferenciador ja el tenien, només els mancava potenciar-lo i donar-li valor.
L'aigua mineral de Sant Aniol és única, ja que s'ha filtrat a través de les roques volcàniques del Parc Natural de la Garrotxa. La deu es troba en un paratge de lava sedimentada, de la qual brolla una aigua de gran puresa. A partir d'aquesta singularitat, Ferran Ribalta i el seu equip van desenvolupar la idea de l'esperit volcànic perquè s'associés a l'aigua de la Garrotxa i per dotar de valor un producte tan bàsic com aquest.
Com explica Ribalta, ara per ara la companyia ven la seva aigua a més de la meitat dels restaurants amb estrella Michelin de Catalunya. I estan associats a grans grups de restauració, com per exemple An Group.
Aquesta aposta per la gamma alta als restaurants és el que els està obrint el camí per posicionar-se en aquesta mateixa gamma en el canal de supermercats, on s'han marcat l'objectiu de créixer.
Ara només obté d'aquest canal el 30% dels seus ingressos, contra el 70% de la mitjana del sector. En el seu cas, la major part del negoci, el 70% de la facturació, l'obté als restaurants. Per agafar impuls als súpers ha renovat la línia de plàstic PET i cerca nous acords.
Quant a la internacionalització, Ribalta aspira a fer-la créixer un 120%, amb l'acord amb una desena de grans restaurants situats a les quatre principals ciutats del món.
Facturació
3,5 M€
Treballadors
30
Any de fundació
1993
Sant Aniol planeja un creixement del 50% en només dos anys