Empreses

CET 10 vol apostar per espais de noves tendències en fitnes

La firma conjumina la gestió de centres esportius amb la promoció de l'esport en edat escolar i el lleure. Preveu obrir nous centres per al model fitness boutique

CET 10, empresa que es dedica a la promoció de l'esport, amb la gestió de centres esportius i l'educació física dels infants, pensa obrir nous espais que adoptin les noves tendències en fitnes, el que s'anomena fitness boutique, basat en tècniques com ara el treball d'alta intensitat amb el cos en poc temps.

El president de CET 10, Carles Meilan, explica: “Creiem que aquest concepte, que està arrelant en el món anglo-saxó, el podem adaptar als conceptes llatins. La nostra idea seria obrir nous espais dedicats a aquest model, o remodelar alguns que estan en actiu.” Amb 35.000 usuraris als seus 45.000 m² d'instal·lacions esportives, 5.300 nens en les activitats que organitza d'esport en edat escolar i 7.000 nens en activitats de lleure, CET 10 ha fet arribar el seu model a un punt de maduració òptima, com remarca Meilan. El model de CET 10 és singular: “El nostre desenvolupament organitzacional ha estat invers: si el més normal és que si una empresa, quan funciona, tiri endavant un projecte social, nosaltres ho vam fer a l'inrevés, i des d'una fundació dedicada a desenvolupar l'esport i el lleure en edat escolar i la formació de monitors vam anar a la gestió de centres esportius, justament per fer viable econòmicament el model social.” Així, CET 10 gestiona actualment dotze centres esportius, deu de concessió municipal i dos de privats, mentre que la Fundació CET 10 engloba dins del seu projecte fins a 32 centres educatius, als quals subministra formació en diversos esports (futbol sala, bàsquet, patinatge artístic, tennis i gimnàstica rítmica) i activitats de lleure, com ara casals i colònies. A banda de Barcelona, CET 10 gestiona espais esportius a Madrid, València i Menorca. El creixement de CET 10, fundada el 1994, s'explica pel model de promoció de l'esport que Barcelona va implantar després dels Jocs Olímpics del 1992, en què la concessió de centres d'esport per l'Ajuntament es feia amb la condició que part dels ingressos generats es dediquessin a la promoció de l'esport de base, justament l'activitat en què ja havia demostrat experiència de sobres CET 10, que dedica fins al 15% del que rendeix la gestió d'espais poliesportius a l'educació en l'esport. “Ha estat aquesta circumstància el que ens ha permès créixer en volum en aquests més de vint anys en les dues línies paral·leles, CET 10 i Fundació CET 10”, expliquen. En l'experiència de CET 10 també és prou important l'escola de formadors: fins a 600 persones passen anualment per les seves aules per formar-se com a monitor en lleure o d'esport de base.

CET 10 i Fundació CET 10, que van arribar en conjunt a un volum de negoci de 18 milions d'euros l'any 2014, llistó que se superarà lleugerament enguany, va poder continuar creixent durant la crisi “per la incorporació de nous projectes”. Meilan considera que estem davant d'una dècada d'evolució en el sector, amb un augment progressiu del mercat: “Tots veiem la importància que està adquirint la gent gran com a usuària de centres esportius, i l'aparició de noves línies de negoci, com ara el turisme esportiu.” Perspectiva de creixement, però també de gran competència, “amb els nous centres d'esport low cost, que obren cadenes multinacionals, amb ofertes agressives”.

‘Cap infant sense esport'

La idiosincràsia de CET 10 es resumeix perfectament en iniciatives com ara Cap infant sense esport, un projecte en què se sumen diverses accions per combatre malalties infantils, des de l'obesitat fins a l'autisme, o la promoció de la integració social de famílies en risc d'exclusió a través de la pràctica de l'esport. Un altre eix d'actuació són els projectes de cooperació internacional per exportar el model formatiu arreu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia