Economia

El govern pressiona l'Estat perquè sigui qui més ajudi Seat

Puig diu que són subvencions per R+D i les desvincula del ‘dieselgate'

Müller garanteix la inversió a Martorell

El conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, va assegurar ahir que la Generalitat concedirà ajudes a Seat a mesura que el grup vagi concretant les inversions previstes per als pròxims cinc anys, de 3.300 milions, tot i que va advertir que “els recursos més importants han de venir de l'Estat” perquè és qui té més capacitat fiscal. “Exigirem que sigui el màxim acompanyant de viatge”, va avançar Puig després de la primera reunió de treball de la comissió de seguiment industrial de projectes de Seat.

Govern, sindicats, empresa i representants de la indústria de l'automoció es reuniran com a mínim un cop cada trimestre per seguir l'impacte de la crisi dels motors trucats de Volkswagen (VW). En la primera trobada, el mateix president de la junta directiva de VW, Matthias Müller, va assegurar que “no hi ha cap decisió negativa” respecte a les inversions previstes per a les dues fàbriques que la companyia té a l'Estat, la de Volkswagen a Pamplona i la de Seat a Martorell.

No és el primer cop que es llança un missatge de calma per intentar allunyar el fantasma del dieselgate i el seu possible impacte en inversions, producció i plantilla de la companyia. “Aquestes inversions es mantindran tal com estava previst”, va reiterar ahir Müller. De moment, els sindicats donen per bona la promesa, però ahir mateix advertien que, ara que s'està a punt de negociar el conveni col·lectiu de Seat, aquesta crisi no pot servir d'excusa per empitjorar les condicions laborals dels treballadors. “Si algú pensa que es pot aprofitar aquesta situació per posar sobre la taula noves retallades s'està equivocant”, advertia el secretari general de CCOO a Seat, Rafa Guerrero.

Ahir, el conseller Puig va voler deixar clar que les ajudes que ha de rebre Seat no són extraordinàries ni tenen res a veure amb l'escàndol de les emissions, sinó que són subvencions relacionades amb la recerca i el desenvolupament (R+D) que s'haurien donat igualment. És per això que, fins que no se sàpiga quina part dels 3.300 milions que s'han d'invertir a la planta de Martorell en els pròxims cinc anys són per a R+D, l'administració no concretarà quines ajudes es concediran.

Increment salarial de l'1% a Nissan

La direcció de Nissan i el comitè d'empresa de les plantes de la Zona Franca i Montcada i Reixac van acordar ahir la pròrroga de l'actual conveni col·lectiu, que preveu un increment salarial del 0,8% per aquest any i un 0,2% addicional a partir del 2016. També es mantenen les mesures de flexibilitat de la producció segons la demanda, que ja es van acordar fa dos anys i que l'empresa considera que han donat uns resultats “molt positius”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
BEGUR

Reclamen la readmissió del delegat dels treballadors d’Innova Coptalia

BEGUR
economia

Els treballadors de la planta de compostatge de Botarell faran vaga indefinida a partir del 23 d’agost

Botarell

Els preus es contenen amb un creixement interanual del 2,7% al juliol

GIRONA
economia

La inflació baixa gràcies a l’electricitat i els aliments

barcelona
economia

L’atur juvenil mundial marca la xifra més baixa dels darrers quinze anys

barcelona
economia

El Prat bat un nou rècord al juliol: més de 5 milions de passatgers

barcelona
economia

Es dispara el nombre de persones i empreses que no poden fer front als seus deutes

barcelona
VILOBÍ D’ONYAR

L’aeroport de Girona-Costa Brava supera el milió de passatgers

VILOBÍ D’ONYAR
economia

L’aeroport del Prat supera els cinc milions de passatgers al juliol i bat un nou rècord històric

El Prat de Llobregat