Ofertia fa créixer el catàleg digital
La plataforma ja està present a Llatinoamèrica i Escandinàvia
La història d'Ofertia és peculiar i ho és en bona part pel seu èxit. En tan sols tres anys aquesta plataforma que agrupa els catàlegs d'ofertes de les botigues i les geolocalitza, ha passat de ser un projecte de tres emprenedors que es van conèixer estudiant a l'Iese a ser una empresa amb prop de 60 treballadors i presència a onze països.
La idea de negoci va sorgir, expliquen els socis fundadors Jaume Betrian i Thomas Roggendorf, amb l'objectiu de fer que aquesta comunicació entre distribuïdor i consumidor “sigui més eficient” que un simple paper deixat a la bústia, “el consumidor pot accedir a la informació quan vol per preparar la seva compra i el distribuïdor té eines per mesurar l'impacte d'aquell catàleg”, expliquen. Ofertia ha publicat més de 17.000 catàlegs de més de 177.000 establiments de tot tipus de producte i disposa d'un tràfic en web de 22 milions anuals i 1,5 milions de descàrregues de la seva aplicació.
Avui Ofertia està controlada per l'alemanya Bonial (propietat de l'editorial Axel Springer). Soci estratègic de l'start-up catalana des del seu llançament el 2012, avui té el 64% de les accions. Aquesta, de fet, també ha estat una experiència peculiar ja que, com expliquen els emprenedors, “poder comptar amb uns socis i inversors estrangers en un moment en què ningú no volia invertir al mercat espanyol va ser molt important per a nosaltres”.
La firma es troba en plena expansió internacional. Acaba d'obrir oficines a Mèxic DF i des d'allà vol consolidar la seva presència al mercat llatinoamericà, on té un peu també a Xile i a Colòmbia. “El creixement al mercat mexicà ha estat espectacular i molt ràpid perquè allà la gent té una cultura molt enfocada a buscar informació a internet per anar després a comprar a la botiga física”, destaquen els socis.
En aquest salt a l'exterior Ofertia també té l'objectiu posat en els països escandinaus. Allà, però, la idea és mantenir la marca del grup alemany, Bonial, “perquè Ofertia resulta un nom massa llatí i pensem que ens costaria més d'entrar amb ell”, destaquen els emprenedors. Aquest 2016 ha de servir, expliquen, per consolidar aquesta presència internacional i fer-la rendible, “podríem seguir obrint nous mercats perquè al cap i a la fi estem parlant de poca inversió, però preferim consolidar el que tenim ara, no es tracta tant d'estar a tot arreu”.
Al mercat espanyol la firma segueix creixent un 20%, tot i que enguany espera que el salt gran en la xifra de negoci vingui de Mèxic. El 2014, amb un parell d'anys de vida, Ofertia ja va tancar amb beneficis, amb una facturació de 2 milions d'euros. Enguany vol doblar la xifra per al conjunt dels mercats on és present.