L'escàner que controla la sort al joc
L'aplicació Scanlotería facilita la gestió de les butlletes de loteria
Com passa sovint Scanlotería va néixer com el projecte de fi de carrera d'un enginyer industrial, Alfonso Mérida, de la Universitat de Castella-La Manxa. El que potser no és tan habitual és que una aplicació producte d'un projecte de fi de carrera es converteixi d'un dia per l'altre en la més venuda a l'Estat a la botiga Apple amb més de 600 descàrregues diàries a un preu de 3 euros.
“Em van venir a buscar d'una acceleradora d'allà interessats en el projecte i poc després vaig conèixer Carlos Blanco i a partir d'aquell moment tot va canviar”, explica l'emprenedor. El contacte amb el fundador del grup Itnet i de l'acceleradora Conector va ser el punt d'inflexió. Blanco va entrar com a soci a Scanlotería i després d'un procés inicial d'acceleració a Conector Madrid “que em va aportar moltíssim, entre d'altres coses veure'm a mi mateix com a emprenedor”, Mérida s'ha traslladat a Conector Barcelona, des d'on capitaneja la negociació per tancar una ronda de finançament per finançar el creixement de la start-up.
L'objectiu de l'emprenedor és aixecar uns 150.000 euros que es destinaran a accions comercialitzadores però també a la internacionalització de la firma, perquè tal i com explica Mérida, “aquest és un negoci molt escalable”.
De moment Scanlotería encara està en fase d'estudi de quins mercats poden resultar més interessants per iniciar aquesta expansió, però Mérida apunta que la primera parada serà probablement Europa, “perquè aquí aquest mercat del joc està molt més desenvolupat que a Llatinoamèrica”.
L'objectiu de la firma, explica l'emprenedor, “és establir un pont entre el món físic i el virtual, nosaltres no pretenem substituir les administracions de loteria tradicionals, el que volem és millorar l'experiència dels jugadors”, explica l'emprenedor. Per això ara com ara la prioritat de Scanlotería no és facturar amb venda en línia “sinó captar un alt nombre d'usuaris que ens permetin escalar el negoci”, apunta l'emprenedor. L'aposta de l'start-up és també ser diferent en la seva oferta, que es basa més en l'experiència, “i per això oferim jocs als usuaris que es descarreguen l'aplicació”. Una aposta que segons Mèrida els ha permès fer-se un lloc “en un sector amb moltíssima oferta, però on hem aconseguit ser diferents”.
Scanlotería tot just està tancant un acord amb Lotería Nacional per incloure els seus premis entre el catàleg de sortejos i jocs que ja permet escanejar, “tenim actius els principals jocs del mercat”, explica Mérida.