Economia

El fabricant xinès BAIC desenvolupa el seu primer model verd a Catalunya

L'automobilística asiàtica presentarà d'aquí a un mes el primer cotxe dissenyat amb la valenciana Campos Racing al nou centre d'R+D creat per totes dues

És el primer pas que el gegant xinès d'automoció BAIC (Beijing Automotive Industries Company) fa a Europa. I el fa ni més ni menys que per dissenyar el que serà el seu primer vehicle elèctric. El cinquè fabricant xinès té previst presentar un prototip el dia 25 d'abril al saló xinès de l'automòbil.

Serà un vehicle d'altes prestacions, “un superesportiu 100% elèctric”, expliquen des de Campos Racing. La firma d'automoció d'origen valencià va signar el febrer passat un acord amb el gegant xinès per posar en marxa un centre d'R+D a Catalunya.

El centre ha ocupat provisionalment unes instal·lacions a l'Ametlla del Vallès, però en les properes setmanes es traslladarà a una nau de 1.400 metres quadrats (ampliables a 1.400 metres més) a tocar del circuit de Montmeló.

Campos Racing no vol parlar de la inversió realitzada, però explica que l'acord amb BAIC té voluntat de mantenir-se en el temps, i es podria renovar més enllà dels tres anys signats. De fet, tot i que ara l'equip de vint d'enginyers –la previsió és poder arribar a la cinquantena– està centrat en els darrers detalls del model que es presentarà el mes que ve, la idea, expliquen des de Campos Racing, és poder desenvolupar nous models elèctrics per a la firma xinesa.

La relació entre les dues companyies no és nova, i va sorgir a través del campionat de fórmula E, la F-1 amb vehicles elèctrics que va començar el 2014. Joan Orús, el director tècnic de Campos Racing Technology Barcelona, assenyala: “Team China ens va contractar per ser els seus tècnics i gestionar l'equip en el campionat, i vam guanyar lluitant amb equips de fàbrica com ara Audi i Renault.”

De moment l'acord amb BAIC implica tota la fase
de disseny i desenvolupament tècnic, però ara com ara no es preveu produir cotxes aquí. El nou centre d'R+D està ara preparat per al desenvolupament de prototips i petites sèries, així com per donar assistència a BAIC en la incorporació d'aquestes tecnologies a les seves plantes a la Xina.

En tot cas, la porta no es tanca del tot. El director general de la firma, Rubén Espín, explica: “Com a socis tecnològics, tot és possible; comencem a treballar en un esborrany per al desenvolupament de BAIC a Europa i l'Amèrica del Sud, però encara és aviat per parlar-ne.”

Futures inversions

Campos Racing està ara mateix dissenyant el pla d'inversions tècniques, que inclouran, per exemple, un banc de motors elèctrics, un altre de suspensions, un simulador de vehicles, un laboratori d'electrònica i proves de bateries, entre d'altres. Però Campos Racing és una empresa petita i per això Rubén Espín fa la demanda següent: “Tant de bo les institucions donin suport al projecte financerament per accelerar aquestes inversions.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia