La DO Empordà assoleix un altre rècord de vendes
Va tancar l'any passat amb 5,6 milions d'ampolles venudes a tot el món
La denominació empordanesa ha mantingut creixements sostinguts durant deu anys consecutius
La Denominació d'Origen Empordà assoleix un altre rècord de vendes. Al llarg de l'any passat, els 51 cellers de la DO empordanesa van vendre 5,6 milions d'ampolles –un 5% més que l'any anterior–, reforçant així el creixement sostingut que registra la denominació al llarg de l'última dècada.
Els resultats, segons explica la DO, confirmen “la tendència a l'alça en la comercialització dels vins empordanesos”. I els bons resultats s'han aconseguit “gràcies a l'esforç” dels cellers que formen part de la Denominació d'Origen, que “continuen millorant els seus resultats malgrat el descens mundial en el consum de vi registrat en els darrers anys”. “El que més ens agrada és que es tracta d'un increment no només consolidat sinó també continuat en el temps”, va explicar ahir el president de la DO Empordà, Xavier Albertí.
El negre, el més venut
Per tipus de vi, els negres continuen sent la varietat més apreciada. Ho demostren els 3,2 milions d'ampolles que se'n van vendre al llarg del 2015, amb un increment del 2% respecte de l'any anterior. “Per naturalesa i per tradició, varietats com ara el garnatxa i el carinyena tenen un consum més elevat”, va indicar Xavier Albertí.
El president, però, també va precisar que els vins blancs de criança cada cop són més apreciats –l'any passat van mantenir els 1,4 milions d'ampolles venudes–. Ara bé, el creixement més exponencial es dóna en els vins dolços. Durant el 2015, les seves vendes van créixer un 39%, sobrepassant per primer cop les 100.000 ampolles venudes. Per acabar, el vi rosat va arribar a les 767.400 unitats, un 8% més que el 2014.
Previsions de créixer
El president de la DO Empordà espera que la tendència de l'últims dècada es mantingui durant el 2016, i que aquest any es pugui arribar als 6 milions d'ampolles venudes. Per aconseguir-ho, sobretot, els cellers giren els ulls cap a Barcelona. “Creiem que ja hem aconseguit una bona inèrcia a Girona, on les vendes es van retroalimentant a bon ritme; ara, però, el que volem és sobretot potenciar Barcelona, que és molt cosmopolita i s'obre als vins catalans”, va indicar Albertí, que va assegurar que “aquí l'Empordà hi ha de jugar un bon paper”.
Les exportacions també ajuden a créixer. L'any passat, 764.617 ampolles amb el logotip de la DOP Empordà es van vendre a l'exterior, cosa que suposa un 14% de la producció total (un percentatge que s'ha mantingut estable en els últims anys). Els principals importadors de vins empordanesos continuen sent els Estats Units (amb 120.685 ampolles), Suïssa (96.139), el Canadà (84.502) i Alemanya (75.294). Els cellers empordanesos exporten els seus vins a prop d'una cinquantena de països.
Nova imatge
El Consell Regulador de la DO Empordà estrena una nova imatge promocional, inspirada en el paisatge agrícola empordanès i en els seus colors. Amb la voluntat de remarcar el valor del patrimoni natural, social i econòmic del territori, la nova imatge reprodueix les quadrícules irregulars dels camps de l'Empordà i incorpora la paleta de colors que els defineixen, amb tons terra i el blau del cel i del mar.
La DO Empordà s'estén al llarg de 1.786 hectàrees. Durant la verema del 2015 es van elaborar 62.041 hectolitres de vi, dels quals 57.941 formen part de la DO.