Economia

Massa espera en els serveis socials de Roses

Les urgències s'atenen però l'atenció per a les accions d'acompanyament s'allarga 2 o 3 mesos

L'Ajuntament contracta més personal i vol reduir-ho a 2 o 3 setmanes

L'Ajuntament de Roses ampliarà els mitjans humans dels serveis socials municipals per reduir la llista d'espera de les persones ateses, que actualment és d'entre dos i tres mesos. No es tracta dels terminis d'espera per situacions d'emergència, com poden ser les qüestions d'habitatge o de subministraments, sinó de l'atenció a la reinserció social o laboral. Per fer front a aquesta situació, en l'últim ple es van anunciar diferents mesures. Una de les educadores que actualment té una dedicació de mitja jornada passarà a fer jornada completa; el cost inicial de mitja jornada d'aquesta treballadora és a càrrec del Consell Comarcal i l'Ajuntament de Roses assumirà el 50% suplementari del sou. Per altra banda, l'Ajuntament contractarà una tècnica suplementària per un període de sis mesos. Amb aquesta ampliació d'un lloc de treball i mig, l'Ajuntament confia que es podrà reduir l'espera de les persones ateses.

En el ple, el regidor de Serveis Socials, Marc Danés, va recalcar que aquest reforç coincidirà amb l'inici de la temporada turística durant la qual baixa l'atur i per tant s'atenen menys persones. “L'objectiu és que, quan arribem a la tardor, ens tornem a situar amb unes llistes d'espera màxima d'entre dues i tres setmanes”, diu el regidor.

Casos que es cronifiquen

Segons Danés, el fet que s'allargui l'espera no significa que creixi el nombre de persones ateses, però la situació de part de les persones en dificultat que s'atenen s'està cronificant. “Quan algú es presenta amb problemàtiques urgents, si estan a punt de tallar-li l'aigua o l'electricitat, o si té un problema d'habitatge, l'atenem immediatament o en un termini màxim de dos dies; però per les actuacions posteriors d'acompanyament, per preparar un pla de treball, buscar formacions o espais per aprendre a redactar un currículum, és necessita més temps i personal, i més si són persones que fa temps que es troben en aquesta situació”, diu Danés.

Més actuacions

Amb una població d'uns 19.500 habitants, els serveis socials de Roses van atendre el 2015 un total de 1.984 persones. El mateix any, l'Ajuntament va haver de subvenir amb 26.607 euros a situacions d'emergència per evitar talls de subministraments (llum o aigua) i va haver d'afegir una partida de 15.333 euros per garantir el servei de menjador escolar a famílies en dificultat (a més del cost principal de menjador escolar, que és a càrrec del Consell Comarcal). Unes 586 famílies (1.761 persones beneficiades) tenen accés al centre de distribució d'aliments de Roses, gestionat per l'Ajuntament, Càritas i la Creu Roja.

El 2015 un estudi basat en dades de l'Instituto Nacional de Estadística situava Castelló d'Empúries, Lloret de Mar i Roses entre els municipis de més de deu mil habitants amb les taxes de pobresa més altes de Catalunya.

LA XIFRA

1.984
persones.
És el nombre total de persones que van ser ateses als serveis socials de Roses l'any 2015.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia