Economia

Entra en proves la nova planta de sal a Súria

Produirà sal amb una puresa del 99,9% per a la indústria petroquímica

ICL Iberia, matriu d'Iberpotash, ha posat en proves la planta de sal vacuum a Súria. Es tracta de la primera instal·lació del món d'aquestes característiques i produirà sal amb una puresa del 99,97%. La planta tindrà una capacitat de producció superior a les 750.000 tones anuals. El cap de la unitat de negoci de la sal d'ICL, Carles Alemán, ha detallat que les previsions són que les instal·lacions assoleixin el 100% d'activitat al llarg de l'últim trimestre de l'any. La nova planta permetrà aprofitar les tones de sal que es generen de l'extracció de potassa. Fins ara, s'acumulen als dipòsits salins del Bages, principalment al Cogulló de Sallent.

La sal vacuum que surti de Súria anirà destinada als mercats internacionals i, principalment, a la indústria electroquímica. Amb tot, segons Alemán, una part de la sal que es produeixi a la nova planta de cristal·lització també s'usarà en el tractament d'aigües, així com en l'alimentació animal i humana. A més, a les noves instal·lacions es produiran 25.000 tones anuals de potassa blanca d'alta qualitat, també per a la indústria electroquímica.

Amb la posada en marxa d'aquesta planta i d'una altra d'homònima que es preveu que entri en funcionament el 2019, Iberpotash tindrà una capacitat per produir 1,5 tones anuals de sal vacuum, que se sumaran al milió de tones de potassa que ja produeix anualment. La companyia fins ara separava la potassa de la sal i, tot i que una part de la sal es comercialitzava, la gran majoria s'anava acumulant a les muntanyes de residus salins. Ara s'aconseguirà “reduir el producte que va cap a les muntanyes amb l'objectiu final de no enviar-hi res i aprofitar-ho tot”, segons Alemán.

La planta de sal vacuum és una de les actuacions de la primera fase del pla Phoenix de la companyia, valorat en 170 milions d'euros. A més, també preveu projectes com l'ampliació de les instal·lacions industrials a Súria i la construcció de la rampa d'accés a la mina de Cabanasses. La segona fase, amb 280 milions, preveu la construcció de la nova terminal de càrrega al port de Barcelona, que permetrà la càrrega de vaixells de fins a 60.000 tones.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.