tant
x
La compra més gran de Microsoft
ja en cartera, molts es preguntaven com podia créixer LinkedIn
Microsoft ha anunciat l'adquisició més gran que ha fet mai, 26.200 milions de dòlars per la xarxa social de contactes professionals LinkedIn, molt per sobre dels 8.200 milions de dòlars que va pagar per Skype l'any 2011.
Per LinkedIn el tracte representa una resposta a les crítiques creixents al seu model. Com que el model de negoci girava entorn els professionals de la contractació o cercatalents, LinkedIn tenia problemes de creixement i d'activitat dels usuaris. Primer, en presentar vendes de 3.000 milions de dòlars el 2015, molts analistes es demanaven com es podia créixer perquè ja venien a pràcticament totes les firmes de cercatalents. Segon, en centrar-se en els canvis de feina, els continguts no eren gaire atractius per als usuaris i aquests s'hi connectaven només a l'hora de canviar de feina. Si Facebook per exemple presenta usuaris actius que s'hi connecten un cop o més al dia, a LinkedIn ho fan un cop al mes. Això òbviament té implicacions pel valor que se'ls pot treure, a aquests usuaris.
Per Microsoft, la compra és un pas més en una estratègia de revitalització que ha tingut força encerts desenvolupant internament les àrees de programari de gestió de vendes i al núvol, i desencerts amb adquisicions. Amb la transacció entraria en el segment de les xarxes socials vinculant LinkedIn amb Microsoft Office i Dynamics. La incògnita serà si els usuaris aprecien que es creui aquesta línia vermella entre la seva identitat a la feina actual i la seva identitat a la recerca d'una altra feina.
El preu és tot en efectiu i amb una prima del 49%. Ara bé, és un 29% per sota dels màxims als quals va arribar la xarxa social de contactes professionals el febrer del 2015. Sembla que la correcció de la borsa de l'agost passat i el gener d'aquest any, especialment dura en tecnologia, pot afavorir compres a preus més raonables, si és que 250 dòlars per usuari actiu ho és, de raonable.