Focus

Ulleres de sol que enlluernen a internet

Meller es convertirà ben aviat en una de les històries d'èxit que Facebook destaca en el seu portal per a empreses perquè ha basat l'estratègia comercial en el màrqueting en aquesta xarxa social. L'estratègia la van decidir els tres fundadors de Meller, Sergi Benet, Marco Grandi i Borja Nadal, poc després de constituir aquesta botiga en línia d'ulleres de sol a preus assequibles, al maig del 2014. Ras i curt: tenien pocs recursos i van optar per la manera més barata i eficient de fer publicitat a internet.

En la seva curta història Meller ha desenvolupat una particular relació amb el capítol del capital. En els seus inicis, la intensitat financera del negoci va ser l'argument esgrimit per una incubadora de Kuala Lumpur –ciutat on s'havien traslladar per fer d'emprenedors després d'acabar els estudis a Esade - per denegar el suport al seu projecte. Això no els en va fer desistir i van aprofitar la seva estada a Àsia per contactar amb fabricants xinesos. De tornada a Barcelona van aplegar 15.000 euros amb què van fer les primeres comandes d'ulleres de sol, que ells van dissenyar. L'estiu del 2014 va ser molt bo, però per compensar la caiguda de vendes de l'hivern van obrir botiga a Austràlia, perquè allà era temporada alta. Però no va funcionar i a final d'any la caixa dels diners estava eixuta. “Ens vam quedar sense gasolina”, explica Sergi Benet. Van cercar suport i el van trobar a l'acceleradora Connector, gràcies a la qual van aconseguir 40.000 euros.

Ara han incorporar els rellotges per atacar, en part, l'estacionalitat, i preparen la internacionalització, sobretot a l'Estat francès, Alemanya, Itàlia i Portugal; després, a l'Amèrica Llatina, i, altre cop, Austràlia. El mercat exterior és el 40% però a final d'any serà més del 50%. El creixement és ràpid. El 2015 van facturar 500.000 euros i enguany arribaran als tres milions. Per això, després d'obrir una roda de 200.000 euros, van decidir cancel·lar-la. Generen prou capital.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia