Esports

Marc Coma guanya el Dakar 2009

Ral·li dakar

Marc Coma ha entrat avui en la història del motociclisme al convertir-se en el primer pilot català que conquesta per segona vegada la corona del Dakar. Després d'adjudicar-se l'edició del 2006, el català s'ha impossat a l'edició d'enguany, la primera vegada que el ral·li ha sortit d'Àfrica, ja des dels primers compassos de la competició.



Nascut el 7 d'octubre de 1976 a Avià (Berguedà), Coma va conèixer de ben petit l'olor de la gasolina gràcies al seu pare i el seu oncle, grans aficionats a les motos, el que el va portar a pujar precoçment a una moto per primera vegada als vuit anys. Un jove Marc Coma va donar els seus primers passos en la competició a través del motocròs, on va aconseguir diversos èxits fins els 18 anys, edat en la que va decidir provar sort amb l'enduro.



El català va recollir triomfs i bons resultats en aquesta especialitat, on va ser campió d'Espanya Júnior en la categoria superior a 175cc, medalla de plata en el Mundial d'Enduro, quart en el Campionat d'Europa d'Enduro Sènior superior a 175 cc o guanyador del Campionat Mundial d'Enduro Sub-23.



Malgrat això, el català ja havia fixat la seva atenció a l'Àfrica, i el 2002 Carlos Sotelo, expilot del ral·lis africans, va oferir a Marc la possibilitat de pilotar una moto construïda pel propi Sotelo en l'Arres-Madrid-Dakar, on, malgrat no acabar la carrera, va quedar enamorat del continent africà.



El 2003 Coma va tornar al Dakar, aquesta vegada com pilot oficial de KTM al costat de Joan Nani Roma i Isidre Esteve, i va aconseguir l'onzena posició. Com recompensa per la seva bona actuació, el 2004 va tornar al Dakar com motxiler de Roma i Esteve, encara que una forta caiguda a falta de cinc etapes el va obligar a abandonar la carrera.



Després de recol·lectar bones actuacions en campionats de raids durant el 2004, Coma semblava en unes condicions immillorables per disputar el Dakar 2005, on va liderar la prova durant diverses jornades i va aconseguir una segona plaça final que li va saber a poc. Un any després va arribar al fi la seva hora i el català, amb més experiència i maduresa, es va adjudicar el seu primer Dakar després de liderar la prova des de la quarta etapa.



La bona ratxa de Coma va seguir el 2006 amb la consecució del seu segon títol consecutiu en el Mundial de Raids, un bagatge immillorable per presentar-se al Lisboa Dakar 2007 per defensar la seva corona. No obstant això, quan tot semblava llest perquè Coma revalidés el títol va arribar la fatídica penúltima etapa, on el d'Avià es va perdre en un punt complicat de navegació i, intentant recuperar el temps perdut, va patir una caiguda que el va obligar a abandonar.



Després de la suspensió de la carrera el 2008 per amenaces terroristes, Coma arribava al primer Dakar al continent llatinoamericà a la llista de favorits al títol, que defensava l'aguerrit Cyril Despres. Però Coma no va donar opció a cap dels seus rivals i des de la primera etapa es va enfilar al més alt de la classificació, posició que no va abandonar en tota la carrera.



El català es va mostrar com el pilot més fiable i regular de la competència, on no va cometre errors importants, va estar escudat immillorablement pels seus companys i amics Jordi Viladoms i Gerard Farrés. Triomf històric per a Marc Coma, segon pilot català a adjudicar-se un Dakar després de Nani Roma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.