Esports

Rossi, Stoner i la resta

Moto GP

El Gran Premi de Qatar obre aquest cap de setmana un Mundial de MotoGP que, com el de la F-1, ve marcat per la crisi econòmica i la necessitat de retallar costos.

En aquest sentit, la competició presenta diverses novetats, com ara la dràstica reducció dels tests en temporada, la limitació dels motors a cinc per temporada i pilot o que Bridgestone s'hagi convertit en el proveïdor únic de pneumàtics fins al 2013. A nivell esportiu, tot apunta a priori que el gran duel pel títol serà entre el campió Valentino Rossi (Yamaha) i Casey Stoner (Ducati), dominador de la pretemporada.

Dani Pedrosa (Repsol Honda) ben bé podria tornar a ser el tercer en discòrdia, si bé també caldrà seguir de prop Jorge Lorenzo (Yamaha), que l'any passat ja va tenir un bon debut a la categoria, o un Nicky Hayden que amb el pas a Ducati confia a recuperar la bona forma que el va fer campió el 2006.

Ells són la punta de llança d'una graella amb onze equips -no hi és Kawasaki, víctima de la recessió- i divuit pilots, entre els quals hi ha els també catalans Toni Elias (Honda Gresini) i el recuperat Sete Gibernau (Grupo Francisco Hernando), o els nouvinguts Mika Kallio, Niccolò Canepa -tots dos de l'escuderia Pramac Racing- i Yuki Takahashi (Scot Racing).

Tres cites prèvies
Abans que a partir de divendres vinent -ja sense sessions lliures- arrenqui l'única prova nocturna del calendari, que finalment té disset curses després de la renúncia del GP d'Hongria, els pilots ja s'han vist les cares en tres ocasions (Malàisia, Qatar i Jerez) i han pogut assajar amb la resta de noves normes: absència del pneumàtic de qualificació o retallades pel que fa a les ajudes electròniques.

L'avantsala del campionat se l'ha apuntat clarament Stoner, però Rossi tampoc no sembla gaire preocupat. "Els entrenaments realment no signifiquen gran cosa, perquè la situació és totalment diferent a quan s'està en cursa", assegura l'italià, que tot i així admetia després dels IRTA de Jerez que, "de moment, a una sola volta, Stoner és més ràpid".

Les categories petites
Els altres cinc pilots catalans que participaran al Mundial de motociclisme es reparteixen entre 250 i 125 cc. N'hi un a la 250 cc (Àxel Pons) i quatre (Joan Olivé, Pol Espargaró, Esteve Rabat i Marc Márquez) a 125 cc.

Al quart de litre, que viurà l'últim any amb les màquines de dos temps, el defensor del títol és Marco Simoncelli, mentre que al vuitè de litre, sense el campió Mike di Meglio, que ha pujat de categoria, es presenta molt obert.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.