MOTOR / GRAN PREMI DE MALÀISIA DE FÓRMULA 1
El guió estava ben escrit
Segona «pole» seguida del Brawn de Button, amb Toyota, Williams i Red Bull a l'aguait
Alonso és novè, Hamilton no entra en la Q3 i Massa bada i no entra ni en la Q2
Les rectes, les frenades i els ràpids revolts de Sepang no han alterat la correlació de forces que es va establir a Melbourne. Jenson Button (Brawn) va ser el més ràpid i al seu costat tindrà Jarno Trulli, que continua aprofitant l'impecable Toyota i la seva velocitat a una volta per ser l'únic que s'acosta a l'intocable líder. La segona fila l'haurien de formar Sebastian Vettel (Red Bull) i Rubens Barrichello (Brawn), però les penalitzacions per la topada amb Kubica a Austràlia i per haver canviat la caixa de canvis els endarrereixen deu i cinc llocs, respectivament en la graella de la cursa (a les onze).
D'aquesta manera, Timo Glock (Toyota) i Nico Rosberg (Williams Toyota) hereten la segona fila i Mark Webber (Red Bull) i Robert Kubica (BMW), la tercera. Aquests són els cotxes més competitius, és a dir, els del difusor i el Red Bull i el BMW –sense KERS– com a infiltrats. Els primers amb KERS són Kimi Räikkönen (Ferrari) i Fernando Alonso (Renault), setè i novè en la formació de sortida. Räikkönen va mig salvar una jornada per oblidar a Ferrari, que va fer vista, com un mal porter de futbol, creient que la primera volta de Felipe Massa en la Q1 seria suficient per entrar en la Q2. Per estalviar pneumàtics tous o pel que sigui, Massa no va fer un segon intent de volta ràpida i va veure, impotent des del box, com Bourdais el deixava fora de la Q2. Error pueril impropi d'una organització com Ferrari.
Per problemes, els de McLaren. Hamilton i Kovalainen van tornar a quedar fora de la Q3 i no es pot dir que el campió del món no s'hi fes, clavant frens i traçant al límit, però el seu temps, a un segon de Button i Trulli en la Q2, ho diu tot.
La jugada intel·ligent del dia la podria haver fet Fernando Alonso. Ja en la Q3 i veient que difícilment podria millorar cap posició (de fet, ja en guanyava una per la sanció a Vettel), Alonso va carregar molta gasolina (680 kg, 18 més que Räikkonen, l'altre cotxe de la Q3 amb KERS), va sortir a fer una volta per comprovar que tot anava bé i va renunciar a la resta de la Q3. Així, avui podrà fer cinc o sis voltes més que els pilots que té a davant, sempre que no es posi a ploure i tots hagin d'entrar igualment a canviar els pneumàtics.
Felipe Massa
«Estic molt decebut. Si fos 16è per falta de rendiment, podria acceptar-ho, però així fa molt de mal. La pista ha anat millorant, no hem reaccionat a temps i no hem arribat a fer el segon intent»
Lewis Hamilton
«És el resultat que esperàvem. Encara no tenim ritme per entrar en la Q3»
Fernando Alonso
«Esperàvem més del cotxe, però no està al cent per cent, i jo tampoc. Somiàvem estar dels sis o set primers però hem entrat en la Q3 traient la llengua. Hem de millorar sí o sí, o se'ns escaparan»
Sebastian Vettel
«És una llàstima, però no s'hi pot fer res. Espero que plogui, a veure si ens va bé»
Jenson Button
«Fer una pole no és fàcil, però és que dues seguides no les havia fet mai. És una gran sensació i indica que el cotxe va bé en circuits diferents»
Jarno Trulli
«Perdre la pole per centèsimes és una decepció, tot i que després dels entrenaments de divendres no tenia clar poder-hi aspirar»
LA GRAELLA
BMW també reclama
BMW s'ha afegit finalment al grup d'equips que van reclamar a Austràlia contra la legalitat dels difusors de Brawn GP, Williams i Toyota. L'equip alemany ho va intentar a Melbourne, però no hi van ser a temps. Els comissaris, com set dies enrere amb la reclamació de Red Bull, van rebutjar la protesta de BMW, que ara apel·larà davant la FIA. La vista serà dimarts vinent a París. Malgrat tot, la majoria d'equips estan preparant la seva versió del difusor contra el qual reclamen, davant l'eventualitat que sigui autoritzat de manera definitiva.