Subaru, l'última víctima de la crisi
Motor
L'efecte dominó ha fet caure una nova fitxa en la crisi que assetja els equips de les competicions automobilístiques. Si fa encara no dues setmanes Honda anunciava la seva decisió d'abandonar la F-1 a causa de la rescissió econòmica mundial, i abans-d'ahir Suzuki adoptava la mateixa posició -per idèntica raó- respecte al Mundial de ral·lis, aquest dimarts una nova marca japonesa feia públic que també es retira de la competició. Subaru, sis cops campiona del World Rally Car (WRC) -amb tres títols de constructors i tres de pilots-, ha llançat la tovallola després de dinou anys en actiu.
"Es tracta d'una decisió molt difícil, però que respon a la crisi econòmica que afecta tota la indústria de l'automòbil en general i que ens obliga a optimitzar els nostres recursos -ha explicat, emocionat, Ikuo Mori, president de Fuji Heavy Industries, empresa mare a la qual pertany Subaru-. Després de gairebé vint anys en aquest món, es tracta sens dubte d'una mala notícia, no només per a la gent que forma part de l'equip, sinó per a tots els aficionats als ral·lis".
Si bé actualment Subaru estava un graó per sota del gran duel Citroën-Ford, que des d'ara es queden com els dos únics constructors del Mundial de ral·lis, el seu palmarès, en què suma un total de 47 victòries, és incontestable. I així mateix ho ha recordat David Richards, director de Prodrive, companyia que explotava els Subaru a nivell de competició. "Aquesta retirada és una gran pèrdua, ja que estem parlant d'una icona de l'esport del motor -ha explicat-. Es tracta d'un equip que ha creat grans campions, com ara Colin McRae o Richard Burns i la seva absència es deixarà sentir a tot el món. Sens dubte, aquesta decisió tanca un capítol important a la història de Prodrive, però el que hem de fer ara és mirar cap al futur".
Citroën manté la calma
Mentrestant, des de Citroën, de qui ja s'ha especulat sobre la possibilitat que pugui ocupar la plaça deixada per Honda a la F-1, deien no inquietar-se pel futur de la competició, tot i els abandons de Suzuki i Subaru. "Cal mantenir la sang freda -deia Olivier Quesnel, patró de Citroën Sport-. Totes les crisis tenen la seva fi i el que és segur és que l'any vinent Citroën, amb Sébastien Loeb i Dani Sordo, i Ford, amb dos pilots que encara cal confirmar, seran al Mundial i estic convençut que tornarem a viure molts duels emocionants".
I parlant de pilots, l'adéu de Subaru també suposa que Petter Solberg i Chris Atkinson es queden sense volant i el possible retorn de Marcus Grönholm s'esvaeix.