Esports

Cita clau de la temporada a Montmeló

Grans com Ferrari i Renault presenten importants millores contra la ‘rebel·lió dels modestos’

Punt d’inflexió, cruïlla de camins, hora de la veritat... Expressions totes aplicables a la cita que el Mundial de Fórmula 1 té aquest cap de setmana al Circuit de Catalunya. De fa anys Montmeló és cita clau perquè és el desembarcament a Europa (a casa per a tots els equips), però aquest cop s’hi ha afegit una rebel·lió dels modestos en l’inici oceànico-asiàtic del calendari, marcada pel doble difusor. I, qui més qui menys, els grans equips esperen fer ara el cop de puny damunt la taula.

D’entrada Ferrari i Renault presenten al traçat vallesà importants novetats. La Scuderia s’ha centrat en la millora aerodinàmica i, per fi, estrenarà doble difusor, que ha estat posant a punt el provador Luca Badoer a la pista de Vairano.
El cap de l’equip, Stefano Domenicalli, ha avisat que “la cursa serà important, tot i que no serà la nostra última oportunitat”, però un altre provador, el català Marc Gené, no dubta a afirmar que “les millores ens haurien de permetre lluitar pels podis i, per què no, pel triomf”. El pitjor inici en un Mundial (3 punts sumats en una sola cursa) ha remogut entranyes a Maranello.

L’economia de Brawn
Per si no n’hi hagués prou, el baix rendiment esportiu no ajuda en la guerra oberta amb la FIA pel topall pressupostari per al 2010, que ha evidenciat que Ferrari ja no és l’escuderia oficial de la Federació, com es deia. I si no sumen més punts, faran bona la recent frase lapidària de Max Mosley: “El Mundial pot sobreviure sense Ferrari”.

Renault (5 punts) tampoc va gaire millor. L’equip francès aposta fort també per Barcelona i hi introduirà la primera millora en el doble difusor que, precipitadament, va ser estrenat a Bahrain. Hi afegeix el fons pla, un nou aleró posterior i deflectors. Pat Symonds, enginyer en cap, espera “una raonable millora” al traçat català. Que els serveixi, almenys, per superar els Red Bull, a qui subministren motors i que a Bahrain va fer el doblet.

La gran incògnita serà Brawn GP, la gran protagonista de l’inici de Mundial. Tot i el gran esclat amb el nou doble difusor, també estrena millores aerodinàmiques. Nick Fry, cap executiu, ha dit que “potser són tan potents com les dels altres”. Però l’equip viu temps convulsos, sobretot econòmics. La FIA ha resolt que no es pot apropiar dels 20 milions d’euros del fons dels equips que corresponien a Honda, “perquè no n’és successora”. Jenson Button, pilot estrella, admetia fa poc que no tenen ni cotxe de proves.

Firma d’autògrafs
D’altra banda, la gran novetat al Circuit serà la firma d’autògrafs que els pilots de tots els equips faran dijous. De 17 a 17.15 hores tocarà a McLaren, Ferrari, Renault, Red Bull i Force India, i de 17.15 a 17.30 a BMW, Toyota, Toro Rosso, Williams i Brawn. Hi tindran accés els aficionats amb abonament de 3 dies o que siguin socis o oficials del Circuit.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.