Messi, rei al camp i rei a fora

El blaugrana arrabassa a Cristiano Ronaldo el títol de jugador més mediàtic

Gràcies als seus duels, la lliga estatal pot superar l'impacte de la Premier

Iniesta puja de manera espectacular i el Barça és el club més seguit al món

Messi és el gran triomfador de l'última temporada. Pel triplet, per un joc espectacular que el conduirà amb tota seguretat a la Pilota d'Or i per l'or assolit en els Jocs de Pequín. Sobre el camp, no hi ha discussió de qui és el rei del futbol mundial, i un estudi presentat ahir pels professors Francesc Pujol i Pedro García del Barrio –del grup d'investigació en economia, esport i intangibles de la Universitat de Navarra– demostra que l'argentí també és el jugador més mediàtic per sobre, fins i tot, d'una icona publicitària com és Cristiano Ronaldo. El portuguès va liderar aquest rànquing, elaborat a través de l'anàlisi d'unes 350.000 notícies aparegudes en mitjans de comunicació de tot el món, durant bona part de l'última temporada, amb un punt àlgid al gener, coincidint amb la victòria en el mundial de clubs i amb el lliurament de premis individuals com ara el FIFA World Player i la Pilota d'Or. Cristiano, de fet, ja havia estat el primer classificat d'aquesta llista les dues últimes campanyes, i amb certa diferència respecte a la resta. Però l'èxtasi en la final de Roma va impulsar Messi, que ha acabat sent el jugador més mediàtic de la temporada amb molt poc marge sobre el nou galàctic de Florentino. L'argentí, lògicament, té més tirada a l'Amèrica del Sud i Cristiano manté un avantatge a Europa, sobretot gràcies al potencial mediàtic de la Premier, i tots dos mantenen un empat tècnic en els mercats asiàtic i nord-americà.

Tots dos són, sens dubte, els homes del moment i l'arribada de Cristiano al Madrid convertirà els pròxims clàssics en un dels esdeveniments esportius més seguits arreu del món. «La lliga espanyola estava per sota de la Premier en l'aspecte mediàtic, però el fitxatge de Cristiano i de Kaká per part del Madrid, pot canviar les coses», assegura Francesc Pujol. A Messi –amb una puntuació de 21,9 en el rànquing mediàtic– i Cristiano (21), els segueixen Kaká (14,6); Ronney (11,9), molt popular a Anglaterra, i Fernando Torres (11,7), un dels que més ha progressat en els últims anys.

David Beckham i Ronaldinho, les dues grans figures mediàtiques de principis de dècada, cauen ja del top ten, mentre que, pel que fa als jugadors del Barça, destaquen el vuitè lloc d'Henry, el novè d'Eto'o, el quinzè de Xavi i el divuitè d'Iniesta, que per primer cop treu el cap entre els vint primers i que en els últims mesos ha tingut una ascensió espectacular. «Un jugador pot rendir a un alt nivell en la seva lliga, però el que marca l'impacte global és la presència en unes semifinals de la Champions. I el seu gol va ser un dels grans moments de l'any», puntualitza Pujol. El Barça, de fet, és l'equip amb més valor mediàtic de la temporada lleugerament per sobre del United, i amb molt avantatge respecte al Chelsea, el Milan i el Madrid, en aquest ordre.

Guardiola, eclosió a l'ombra de Ferguson

L'entrenador més mediàtic continua sent Sir Alex Ferguson (Manchester United). Segons els autors de l'estudi, gràcies a l'alta consideració que els tècnics reben en la Premier League, en comparació amb lligues com ara la italiana o l'estatal. Rere seu, però, s'erigeix un debutant: Pep Guardiola. El de Santpedor supera altres tècnics més veterans com ara Guus Hiddink (Chelsea), José Mourinho (Inter) i Arsène Wenger (Arsenal).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.