Reforçar la posició

Honda ha actualitzat el seu model de més èxit comercial amb retocs estètics i aportant-li novetats tecnològiques, com el nou motor 1.4 i-VTEC de gasolina i dues transmissions automàtiques per al 1.8

El Saló de Barcelona ha establert la data a partir de la qual Honda introdueix al mercat l'actualització del Civic, model que a l'Estat espanyol acapara el 30 per cent de les vendes de la marca japonesa. Quan va ser presentada l'any 2006, aquesta vuitena generació del Civic va sorprendre pel seu disseny agosarat, que encara ara és tot un exponent de línies futuristes. I a l'interior segueix cridant l'atenció un davantal que embolcalla la posició de conducció amb un estil al qual fins i tot se li poden trobar connotacions amb els dels cotxes de competició. Un detall propi de l'esportivitat amb què Honda sempre ha volgut potenciar alguns dels seus models.

Una imatge avançada al seu temps té aquest tipus d'avantatge. I ara, en la posada al dia del Civic, n'hi ha hagut prou amb uns subtils retocs estètics en la graella frontal –diferent en les carrosseries de tres i cinc portes–, òptiques posteriors, llum de fre (ara amb 12 leds) i dins l'habitacle. Una altra cosa, en canvi, és l'orientació del producte. I és que Honda pretén reforçar el caràcter esportiu del tres portes (Type S) i fer guanyar competitivitat en el seu segment del mercat al de cinc, que acapara el 70 per cent de les vendes d'aquest model.

Les novetats tècniques que incorpora el Civic 2009 són el nou motor de gasolina 1.4 i-VTEC i el canvi automàtic de cinc marxes pel 1.8 i-VTEC de la versió de cinc portes o el robotitzat i-SHIFT amb mode esportiu en el cas del Type S.

1.4: més potència amb el mateix consum

El motor 1.4 i-VTEC, amb distribució variable i injecció PGM-Fi, és el nouvingut dins la gamma del Civic. Aquest propulsor incrementa de 17 CV la potència del seu antecessor respecte del qual també millora el parell i manté estabilitzat el consum de combustible. Si l'anterior propulsor 1.4 DSI només era present en el Civic de cinc portes, aquest nou motor forma també part de la gamma del Type S, del qual en suposa l'actual esglaó d'accés. Aquest motor va associat a un canvi manual de sis marxes, de relacions molt llargues i dirigides clarament cap a l'estalvi de combustible i la reducció de les emissions.

La gamma del Civic manté els anteriors propulsors 1.8 i-VTEC (140 CV i 174 Nm) i el turbodièsel 2.2 i-CTDi (140 CV i 340 Nm). Com el 1.4 i-VTEC, aquest últim també queda per sota de la barrera dels 140 g/km de CO2 emès.

MOTOR: 1.339 cc. 4 cilindres/16 V. POTÈNCIA: 100 CV a 6.000 rpm. PARELL: 127 Nm a 4.800 rpm. CANVI: Manual, sis marxes. SUSPENSIONS: McPherson/Eix de torsió. FRENS: Discos ventilats / Discos sòlids. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA (5 portes): 4,256/1,765/1,460 m. DE 0 A 100 KM/H: 13 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 177 km/hora. CONSUM MITJÀ: 5,9 l/100 km. EMISSIONS CO2: 135 g/km. PREU: De 19.100 euros (Type S 1.4) a 28.800 euros (2.2 i-CTDI Luxury 5 portes).

Més equipat

Tota la gamma del Honda Civic disposa ara de sèrie del sistema per advertir de baixa pressió dels pneumàtics i indicador del moment òptim per canviar de marxes. A partir del segon nivell d'equipament també inclou connector USB i sensors posteriors d'aparcament.

Canvi automàtic

El motor 1.8 i-VTEC pot anar associat a un canvi totalment automàtic (carrosseria de cinc portes) o el pilotat i-SHIFT (Type S), en aquest cas amb palanques al volant, mode esportiu –que millora les sensacions– i sistema d'ajuda electrònica per arrencar en pendents.

Sèrie limitada del Type R

Els amants de l'exclusivitat tenen ara l'oportunitat de posseir una de les 3.000 unitats de la denominada Edició Especial del Type R, denominació que identifica la versió més esportiva del Civic. El seu motor 2.0 i-VTEC entrega 201 CV a 7.800 rpm i 193 Nm de parell a 5.600 rpm. Té canvi de sis marxes i un diferencial autoblocant de tipus Thorsen amb lliscament limitat que s'adiu molt bé amb el seu caràcter i li fa guanyar prestacions en conducció esportiva.

El Civic Type R Edició Especial es distingeix pel seu exclusiu color blanc –evoca el del primer monoplaça amb què Honda va arribar l'any 1963 al mundial de fórmula 1– i les llandes de 18 del mateix color.

Per incrementar el contrast i potenciar l'aparença estètica, els cromats de les manetes de les portes, del tap del dipòsit de gasolina i de la graella frontal han estat enfosquits.

Cada unitat de la sèrie Edició Especial del Type R disposa d'una placa en la qual figuren gravats amb color vermell els quatre dígits que formen el seu número acreditatiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.