Renovat totalment

El nou maxiescúter SW-T 400 del 2009 de Honda és el resultat de la meticulositat i el saber fer de la marca japonesa en la creació de vehicles versàtils i de gran qualitat

Tot i que les seves formes bàsiques recorden força les del Silver Wing de l'any 2006, aquesta nova versió del maxiescúter de Honda renova completament l'aparença externa, que guanya en esportivitat però sense perdre gens ni mica d'elegància. Aquest aspecte luxós concorda a la perfecció amb el caràcter dels usuaris que prioritzen un desplaçament sobri dins la ciutat, i més encara els que en algun moment s'han de desplaçar des de la perifèria fins al centre. El SW-T 400 és un escúter còmode, potent i alhora amb bona capacitat de càrrega. Un conjunt de virtuts amb les quals esdevé una bona alternativa al cotxe, especialment en recorreguts urbans en hores punta.

A banda d'haver-lo dotat de dos nous fars independents –en comptes de l'òptica central única–, d'haver-li perfilat la silueta i haver variat la seva zona posterior, l'ergonomia també ha estat revisada, amb la qual cosa s'ha incrementat la comoditat del conductor i l'acompanyant. El seient té un doble recolzament, és més tou i també un xic més estret. Això fa que les cames quedin més juntes i la carcassa davantera protegeixi amb més eficàcia. I la posició del cos és tan còmoda com quan estem asseguts al sofà de casa. Sota seu, el seient permet una capacitat de càrrega envejable. I és que hi ha espai per a dos cascos integrals i alguna cosa més, com per exemple un ordenador portàtil. Per incrementar el nivell de qualitat d'aquest rutilant escúter, el nou quadre d'instruments ofereix una variada i repleta informació, com per exemple l'advertiment del canvi de corretja de la transmissió; un punt vital en el manteniment dels escúters actuals.

Un maxiescúter que marca diferències

Si tot el que fa referència a la part externa del nou SW-T 400 mereix una nota altíssima, aquest maxiescúter també marca diferències amb el seu motor. I és que si el ventall de propulsors dins el segment al qual pertany se sustenta en un sol cilindre, el SW-T 400 en disposa de dos, per reforçar parell i acceleració. I si bé és cert que l'augment de pes li resta una certa maniobrabilitat, també cal deixar clar que aquest no és un maxiescúter de tarannà esportiu i que en la zona central no se li noten els quilos de més. Gràcies als dos cilindres, la corba de potència és molt planera i l'entrega, suau i equilibrada. La velocitat de creuer es manté amb més suficiència i la remorositat és força menor que en un monocilíndric, perquè el motor treballa a menys revolucions en les recuperacions i durant l'acceleració.

En l'apartat cicle, la millora en la centralització de les masses i el punt de gravetat més baix han fet augmentar notablement l'estabilitat. I com que es tracta d'un escúter de gran distància entre eixos, se'l pot maniobrar amb més eficiència en parat. En conducció esportiva –ja hem comentat abans que aquesta no és la seva filosofia d'ús més destacada– costa una mica de fer-lo entrar als revolts, però res més enllà de la resta de maxiescúters del segment.

Un altre punt destacable de la part cicle és frenada, dosificable i segura. Gràcies al sistema combinat (CBS) i a l'augment de 20 mil·límetres del disc davanter, se l'atura amb una fermesa envejable. I, si es vol, es pot equipar amb ABS. Sens dubte, un valor afegit.

MOTOR: Bicilíndric. 399 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 38,5 CV a 8.000 rpm. PARELL: 37,8 Nm a 6.500 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Embragatge automàtic centrífug. XASSÍS: Columna central amb tubs d'acer. SUSPENSIONS: Forquilla davantera convencional 41 mm / Doble amortidor posterior. FRENS: Disc davanter de 276 mm / Disc posterior de 240 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 2,285/0,770/1,430 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,740 m. PES: 247 kg. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 16 litres (gasolina 95). PREU: 7.549 euros.

Bon assortiment

Per a qui vulgui un SW-T 400 d'allò més ben equipat, Honda proposa un ampli ventall d'opcions. Com a més interessants hi ha l'alarma, l'immobilitzador electrònic, el navegador, els punys calefactats o el bagul de 40 litres de capacitat.

Més segur

500 euros és el preu que costa equipar aquest maxiescúter de Honda amb el sistema de frenada més segur que hi ha actualment: l'ABS. Més encara en un vehicle de dimensions considerables i que pesa pràcticament 250 quilos.

Versió de 600 cc

Tot i que Honda encara no ha revelat la futura data de comercialització, la marca japonesa sí que ha deixat constància que oferirà una versió superior del maxiescúter SW-T 400. En aquest cas, equipat amb un motor de 600 cc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.