EDITORIAL
Un rerefons econòmic
Que els equips de la FOTA no hagin acceptat l'última contraoferta desesperada de Mosley apuntala la idea que Ferrari, McLaren i companyia ja tenien predeterminada l'escissió. En un intent per salvar els mobles la FIA havia accedit a dues de les tres grans peticions dels equips: reglament tècnic únic i pressupost de 100 milions per al 2010. Però no podia accedir a la tercera petició, la de tancar un acord econòmic pel repartiment dels beneficis perquè aquests estan cedits a Bernie Ecclestone, que manté un silenci enigmàtic. En temps de crisi tothom busca nous recursos i els equips, tips que Ecclestone infli la seva fortuna amb els diners que generen les curses, fa anys que viuen amb la sensació que no obtenen prou retorn directe. Crear un campionat sense la tutela d'un regulador independent com la FIA té el risc que en quatre dies els equips estiguin barallats entre ells perquè cadascú defensarà legítimament interessos particulars. Però de moment serviria per acabar amb la dictadura de la FIA i els privilegis d'Ecclestone. A la llarga –tal com ha passat als Estats Units– s'hauran de tornar a entendre, però ja amb unes altres regles de joc.