MOTOR / FÓRMULA1 AL CIRCUIT DE CATALUNYA

Button ja pot pensar en el títol

El pilot de Brawn GP conquereix al Circuit la seva quarta victòria en cinc curses

Webber completa el podi i Red Bull es manté com a segona força del campionat

Ferrari encara és una olla de grills, però el cotxe ja està a punt per al podi

Massa es queda sense gasolina i cedeix dues posicions en benefici de Vettel i Alonso

9
anys SEGUITS
són els que el vencedor d'aquest gran premi ha sortit des de la posició preferent.

Quatre triomfs en cinc curses i 41 punts, de 45 possibles. Amb aquest actiu i quan s'ha disputat pràcticament una tercera part del campionat del món de fórmula 1, Jenson Button ja pot començar a pensar de manera realista amb el títol. I de la mateixa manera, Brawn GP apunta solidament cap al campionat de constructors, en aquest cas amb quatre victòries i dos doblets, el segon ahir al Circuit de Catalunya en un cap de setmana complet. Pole i victòria de Button, i volta ràpida per a Rubens Barrichello, a qui la decisió de Brawn GP de canviar l'estratègia del seu company d'equip en plena cursa –l'anglès va fer finalment dues aturades al box, una menys que el brasiler– li va costar el triomf. Una situació a la qual Barrichello ja estava acostumat quan era el segon pilot de Ferrari i que ara reviu novament, també sota les ordres de Ross Brawn.

La cursa d'ahir al Circuit –la més monòtona entre les que s'han disputat aquest any– també va confirmar la fortalesa dels Red Bull-Renault, aquesta vegada amb Mark Webber en el podi gràcies al fet d'haver allargat a 31 voltes el seu segon stint. Un resultat que podria haver correspost a Sebastian Vettel si l'alemany no hagués perdut en el canvi d'una roda durant la primera aturada a boxs (volta 20) un temps decisiu que el va fer tornar a pista rere Felipe Massa. És a dir, en el mateix lloc que havia ocupat fins aquell moment, amb el brasiler tancant les posicions de podi.

Segona errada de gestió.

Però el que podia haver estat el primer resultat interessant de Ferrari aquesta temporada se'n va anar en orris per culpa d'una nova errada de gestió, el mateix dia en què va quedar confirmat que les modificacions aplicades que l'F60 ha estrenat al Circuit li atorguen un ritme de cursa suficient per lluitar pel podi, independentment de quina sigui la càrrega de combustible o el compost dels pneumàtics. Però actualment a l'Scuderia li cal més que ritme de cursa. Dissabte, Kimi Räikkönen no va superar la primera fase de la qualificació per una errada de previsió o per un excés de confiança. I ahir el finlandès va haver d'abandonar per un problema amb el control hidràulic de l'accelerador quan encara no s'havia completat una tercera part de la cursa. Però l'evidència que a Ferrari li falta un autèntic cervell al capdavant de la gestió esportiva va ser quan van constatar que Massa no tenia prou gasolina per acabar la cursa i a cinc voltes del final li van ordenar abaixar el ritme. Segons l'explicació oficial, va ser per culpa d'un problema de la màquina de proveïment. Tant li fa, en realitat va ser la segona errada de previsió en dos dies, aquesta vegada amb Massa com a víctima i també amb el crèdit de la mateixa Scuderia, que cada vegada recorda més el que era just abans que Jean Todt iniciés, el juliol del 1993, una revolució exemplar.

Doble oportunitat.

Vettel, que fins aquell moment havia pressionat Massa sense èxit, el va avançar com si fos un míssil. I Fernando Alonso també va aprofitar l'oportunitat que li va brindar el brasiler per fer aixecar dels seients els seus seguidors quan en l'última volta va avançar el Ferrari i va pujar al cinquè lloc, amb el qual va igualar el seu millor resultat d'aquesta temporada. Per velocitat i ritme de cursa, l'asturià no podia aspirar a més.

CLASSIFICACIONS

Cursa
1r J. Button (Brawn-Mercedes)
1h37:19.202
2n R. Barrichello (Brawn-Mercedes)
a 13.056
3r M. Webber (Red Bull-Renault)
a 13.924
4t S. Vettel (Red Bull-Renault)
a 18.941
5è F. Alonso (Renault)
a 43.166
6è F.Massa (Ferrari)
a 42.057
7è N. Heidfeld (BMW Sauber)
a 52.312
8è N. Rosberg (Williams-Toyota)
a 1:05.211
9è L. Hamilton (McLaren-Mercedes)
a 1 volta
10è T. Glock (Toyota)
a 1 volta
11è R. Kubica (BMW Sauber)
a 1 volta
12è N. Piquet (Renault)
a 1 volta
13è K. Nakajima (Williams-Toyota)
a 1 volta
14è G. Fisichella (F. India-Mercedes)
a 1 volta
Abandonaments
A. Sutil (Williams-Toyota)
volta 1
S. Bourdais (Toro Rosso-Ferrari)
volta 1
S. Buemi (Toro Rosso-Ferrari)
volta 1
J. Trulli (Toyota)
volta 1
H. Kovalainen (McLaren-Mercedes)
volta 8
K. Räikkönen (Ferrari)
volta 18
Volta ràpida
R. Barrichello, 1:22.762 (202,484 km/h)
v. 28
Líders successius
Barrichello, v. 1 a 19; Massa, v. 20; Barrichello, v. 21a 31; Button, v. 32 a 48; Barrichello, v. 49 i 50, i Button, v. 51 a 66.
Campionat del món. Pilots
1r J. Button (Brawn-Mercedes)
41
2n R. Barrichello (Brawn-Mercedes)
27
3r S. Vettel (Red Bull-Renault)
23
4t M. Webber (Red Bull-Renault)
15,5
5è J. Trulli (Toyota)
14,5
6è T. Glock (Toyota)
12
7è L. Hamilton (McLaren-Mercedes)
9
8è F. Alonso (Renault)
9
9è N. Heidfeld (BMW Sauber)
6
10è H. Kovalainen (McLaren-Mercedes)
4
11è F. Massa (Ferrari)
3
- K. Räikkönen (Ferrari)
3
13è S. Buemi (Toro Rosso-Ferrari)
3
14è S. Bourdais (Toro Rosso-Ferrari)
1
Campionat del món. Constructors
1r Brawn-Mercedes
68
2n Red Bull-Renault
38,5
3r Toyota
26,5
4t McLaren-Mercedes
13
5è Renault
9
6è BMW Sauber
6
- Toro Rosso-Ferrari
6
8è Williams-Toyota
4,5
9è Toro Rosso-Ferrari
4

LA PEL·LÍCULA

Sortida:
Barrichello supera Button i Massa aprofita el KERS i passa Vettel, però en l'essa de final de recta Rosberg surt un xic de la pista i quan hi torna desencadena un efecte dòmino: Trulli també surt de la pista i quan hi torna provoca un caos del qual surten eliminats Trulli, Buemi, Sutil i Bourdais.
Voltes 1-5:
Cotxe de seguretat a la pista.
Volta 5:
Alonso intenta avançar Webber pel cinquè lloc.
Volta 6:
Kovalainen plega. Hamilton passa Piquet i és 12è.
Volta 14:
Räikkönen pressiona Heidfeld pel novè lloc.
Voltes 17-25:
Primer pit stop de Glock (volta 17), Button i Alonso (18), Barrichello (19), Massa i Vettel (20), Kubica (23) i Rosberg (25). Tots tornen a posar compost tou.
Volta 18:
Räikkönen plega.
Voltes 22-31:
Barrichello augmenta l'avantatge gairebé un segon per volta respecte a Button. Massa i Vettel són més ràpids que l'anglès.
Volta 31:
Segon pit stop de Barrichello (compost tou) i primer de Hamilton i Heidfeld (compost tou). Tots tres n'hauran de fer un altre.
Volta 36:
Button augmenta l'avantatge respecte a Massa d'1.8 a 4.7 segons. Vettel, Barrichello, Weber i Alonso van a continuació.
Voltes 43-50:
Segon pit stop de Massa i Vettel (volta 43), Alonso (44), Kubica (46), Glock (47), Button i Hamilton (48) i Webber (50), i tercera parada de Barrichello (50).
Volta 51:
Res sembla fer perillar el doblet de Brawn, amb Button i Barrichello al davant de Webber.
Volta 52:
Vettel supera Massa, que va estalviant gasolina, en plena recta i sense dificultat.
Volta 59:
Lluita estèril de Hamilton i Glock pel novè lloc. El vuitè, Rosberg, és a 23 segons.
Volta 62:
Alonso supera Massa, que va a punta de gas, i se situa cinquè.
Volta 66:
Button rep la bandera de quadres. Massa salva el sisè lloc.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.