Valors inalterats

Sense renunciar a les característiques que des de l'any 1990 el situen com un dels models de referència de la seva categoria, el Renault Clio s'adapta als temps moderns en estètica i tecnologia

El Renault Clio hereta els trets estètics externs que anteriorment havia estrenat i tan bé li escauen al nou Mégane. Una actualització que també comporta un nou increment de mides (4,5 cm més de llargada), amb la qual cosa aquest model, del qual en 20 anys se n'han venut quasi deu milions d'unitats arreu del món, segueix acostant-se cada cop més als automòbils de la categoria superior.

L'interior presenta ben poques diferències visuals i conceptuals quant a ergonomia i amplitud, però, segons informa la marca francesa, s'ha millorat la insonorització dins l'habitacle. I els seus ocupants poden disposar de la tecnologia més actual, encapçalada pel navegador Carminat Tom Tom per GPS, amb pantalla de 15 cm, és a dir, més gran del que és habitual en els equips portàtils i per un preu que no arriba als 500 euros. Aquesta pantalla, situada en un lloc que en facilita la lectura, també centralitza la informació multimèdia.

El Clio GT, la novetat

La versió GT, exclusivament amb carrosseria de tres portes, és la gran novetat dins la gamma del nou Clio. És disponible amb motors de gasolina 1.6-16V (130 CV) o turbodièsel dCi de 105 CV, tots dos amb canvi manual de sis marxes. En qualsevol cas, el preu és el mateix: 17.050 euros. D'acord amb la seva denominació, el Clio GT disposa de detalls estètics externs –té en exclusivitat el color blau Malta– i dins l'habitacle, que li donen personalitat. I al xassís, els enginyers de Renault Sport Technologies han incrementat la fermesa de les suspensions –amortidors més rígids i barra estabilitzadora davantera més gruixuda– i han acoblat a l'eix posterior les mateixes articulacions del nou Clio Renault Sport.

Tres o cinc portes

El nou Renault Clio ha crescut 4,1 cm respecte de l'anterior, la qual cosa, afegida als trets estètics que va estrenar el nou Mégane i que aporten una ben visible diferència a la part davantera, li dóna un aspecte general més estilitzat i dinàmic. Amb carrosseries de tres i cinc portes, el nou Clio manté un complet assortiment de motors i nivells d'equipament. A banda dels propulsors 1.6-130 CV i 2.0-200 CV exclusives del GT i Sport, respectivament, hi ha els propulsors de gasolina 1.2-16V, TCE i 1.6 automàtic (75, 100 i 110 CV, respectivament) i els turbodièsel dCi de 70, 85 i 105 CV. Pel que fa als preus, van des dels 10.350 euros (1.2 Autentique, 3 portes) fins als 16.450 euros (dCi 105, amb 5 portes).

El nom ja ho diu tot

Amb 5 centímetres més d'amplada d'eixos i, lògicament, els passos de roda eixamplats, el nou Clio Renault Sport (21.450 euros) té un aspecte encara més agressiu. I el motor de 2 litres i 200 CV de potència ha guanyat un 20 per cent d'entrega de parell per sota de les 3.000 rpm i gasta 0,7 l/100 km menys de gasolina que el propulsor del Clio RS precedent. És disponible en xassís Sport (el de sèrie) i Cup (opcional, per 400 euros més). Al primer se li han flexibilitzat els amortidors i endurit la suspensió posterior per fer-lo més còmode. El xassís Cup és més baix, més rígid i amb la direcció més directa.

Grand Tour, el familiar

Amb 4,228 metres de llargada (2,6 cm més que abans) segueix sent un dels familiars més compactes. El nou Clio Grand Tour destaca per la inclinació del vidre posterior, que s'adiu amb el dinamisme que expressa la part frontal. I les barres damunt el sostre li enforteixen el caràcter lúdic. El Grand Tour incrementa més del 50 per cent l'espai útil del maleter respecte del Clio berlina. El volum de càrrega és de 439 litres en configuració normal i de 1.277 litres amb els seients plegats. Es comercialitza en tres motors de gasolina i tres turbodièsel, amb preus entre 11.550 euros (1.2-16V Autentique) i 17.150 euros (dCi 105 Exception)



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.