Un rival molt dur
Polivalent, d'estètica impactant i ara encara més segur. Així és el nou Kymco Xciting 500 R ABS, un maxiescúter avalat per uns bons arguments i dotat de tecnologia aplicada a la seguretat
El Kymco Xciting 500 R s'ha manifestat sempre com un gran adversari per als maxiescúters de marques japoneses. El seu esperit i les condicions esportives l'han situat sovint en la part més irracional de la decisió de compra, però aquests factors sempre s'han contrastat amb un preu d'allò més competitiu. I és que aquest model taiwanès és el que, gairebé amb total seguretat, ofereix una millor relació entre qualitat i preu. I més encara en el segment dels maxiescúters esportius.
Tots aquests valors aconseguits en els últims anys segueixen perdurant en aquesta nova versió, remodelada externament per distingir-lo encara més de la competència. I alhora equipa l'innovador sistema ABS firmat per Bosch. Amb l'avantatge afegit que, tot i la complexitat que suposa adaptar aquesta tecnologia a un model ja existent, aquest nou Xciting 500 R ABS manté invariat el preu, que es manté per sota dels 5.000 euros.
El nou aspecte d'aquest Kymco es pot comparar al de la punta d'una fletxa, amb un frontal de forta inclinació, cintura lateral baixa i una zona posterior protuberant, alhora que curta i esportiva i amb un llum totalment triangular que li aporta encara més esportivitat. Per a aquest nou Xciting, Kymco ha optat per una pantalla davantera un xic més baixa –que minimitza les típiques turbulències– i uns retrovisors perfectament integrats en el conjunt que, a més, ofereixen un camp visual superior i es poden plegar.
Última tecnologia en propulsió i frenada
El nou Kymco Xciting 500 R ABS disposa d'un motor perfectament preparat per a la vida moderna. Diguem que les seves xifres el situen en la zona alta de rendiment respecte dels seus competidors, oferint una gran potència i una bona i còmoda dosificació de la seva força. Les xifres són el millor referent, tant de potència i parell com de prestacions, ja que arriba als 160 km/hora i accelera de 0 a 100 en només sis segons. En aquest rendiment hi intervé de manera fonamental la injecció electrònica Keihin, que, a més, és la responsable de que la mitjana de consum se situï entorn dels 4,7 litres cada 100 quilòmetres i, per tant, que les emissions de CO2 siguin força contingudes.
A banda de les bones aptituds motrius, el Kymco Xciting també disposa d'un xassís d'allò més rígid, unes suspensions notablement esportives i, per descomptat, el conjunt que formen les llandes i els pneumàtics, ben dinàmic.
Una altra gran virtut d'aquest maxiescúter és el nou sistema de frenada ABS, última evolució de Bosch i que engloba en una sola peça la unitat electrònica i el conjunt hidràulic. Una solució que redueix considerablement dimensions i pes. Una novetat d'aquest sistema són les electrovàlvules de tres vies i tres posicions, activades elèctricament, per tal que el tacte durant la frenada brusca augmenti la percepció que en té el conductor i es minimitzin els retorns bruscos de la maneta. Tot aquest conglomerat de tecnologia queda sustentat per un sistema hidràulic de doble circuit independent i dos discos davanters de 280 mm –amb pinça de doble pistó– i un altre de posterior, de 240 mm.
Ampli i còmode
La posició de conducció de l'Xciting 500 R ABS és còmoda i amplia, amb una configuració força plana i un manillar allargat per fer que en el moment del gir es generi més força de palanca; sobretot a baixa velocitat o quan s'està aturat.
Ben aturat
Com correspon a un bon maxiescúter, aquest de Kymco disposa d'un fre d'estacionament situat en la part dreta del davantal. Així queda perfectament aturat quan el conductor deixa anar les manetes del fre en desnivells.
Tres esferes
Els dissenyadors d'aquesta marca taiwanesa han creat per a aquest Xciting un quadre d'instruments que es compon de tres esferes i quatre rellotges. També integra una petita pantalla LCD amb el velocímetre i el rellotge horari.