Poder muscular

Harley-Davidson està creant últimament productes altament esportius i diferenciadors. I, aprofitant les bondats del propulsor Revolution, ha donat a la innovadora V-Rod un tarannà ben trencador

La V-Rod Muscle és una moto que respon a l'estil dels cotxes americans de gran potència i acceleració brutal, els muscle cars. Ara bé, aquesta fantasia per a la vista i l'oïda no ha estat el punt d'inflexió que molts creien, atorgant a la V-Rod el paper de futur de la marca americana. I és que Harley-Davidson segueix oferint a la seva fidel clientela els motors d'arquitectura clàssica de sempre, tot i que, de mica en mica, va incorporant novetats com les dues sorgides del propulsor refrigerat per aigua de la V-Rod. Ara és el torn de la tercera versió de la família, a partir de la base motriu de la primogènita i els detalls externs de l'espectacular i relativament nova Night Rod Special.

Les protuberàncies i elements del propulsor, acoblat amb silent-blocks a un xassís perimetral d'acer –allargat i de dimensions exuberants– defineixen de manera estricta el seu caràcter transgressor. El motor ofereix un funcionament força més suau que els d'arquitectura clàssica de Harley, tot i les respectables xifres de potència i parell que els enginyers han aconseguit obtenir.

Un somni d'aparença ben transgressora

Amb un nom com el que té aquesta Harley-Davidson, queda clar que es tracta d'alguna cosa més que potència bruta i prou. Els dissenyadors de la firma de Milwaukee han sabut conferir a la minsa carrosseria un plus de vitalitat i poder, però deixant recaure la major part del protagonisme a les formes del motor. A més, el doble escapament, amb sortida a banda i banda de la roda, el pneumàtic posterior de 24 centímetres d'amplada i recobert –és un dir– per un parafang irrisori i tallat d'acord amb l'estil del que es feia anys enrere, o les dues entrades d'aire de l'admissió situades rere la pipa de direcció pertanyen al tipus de detalls que resulten inoblidables dins la ment de qualsevol apassionat per les motos.

Però a banda de connotacions estètiques, cal dir que aquesta Harley V-Rod Muscle no és només una moto que busca generar mirades d'enveja i desig, sinó que va un xic més enllà pel fet de disposar d'un sistema d'antiblocatge de frens ben dissimulat a fi que l'estètica transgressora global no quedi aigualida per aquest tipus d'elements tecnològicament avançats. I si ens referim al sentit pràctic, qui es decideixi per aquesta moto ha de saber que no li cal renunciar a accessoris opcionals com ara maletes, suport posterior o parabrisa, tots perfectament integrats en el conjunt i amb un detallisme excepcional.

Altres detalls i funcionalitats d'aquesta V-Rod Muscle són els intermitents de tipus led, integrables en el parafang posterior o en la carcassa dels retrovisors. I també l'immobilitzador electrònic o l'alarma, aquesta última de sèrie.

MOTOR: Bicilíndric.1.250 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 123 CV a 8.000 rpm. PARELL: 115 Nm a 6.500 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Manual, cinc marxes. XASSÍS: Tubular d'acer de seccions circulars. SUSPENSIONS: Forquilla davantera invertida / Doble amortidor posterior. ALTURA DEL SEIENT: 0,650 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,700 m. DISTÀNCIA LLIURE AL SÒL: 105 mm. PES: 292 kg. DIPÒSIT DE COMBUSTIBLE: 18,9 litres (gasolina 95). PREU: 20.450 euros.

Qüestió de detall

Harley-Davidson cuida al màxim qualsevol detall. Per generar una línia com més neta millor, el dipòsit de combustible queda situat sota el seient. I el fals dipòsit té dins seu la caixa d'admissió.

ABS camuflat

Les llandes de nou disseny estan fabricades amb alumini. A l'interior de les boixes hi ha amagats els sensors que fan funcionar a la perfecció el sistema ABS. Un dispositiu efectiu per a la seguretat i ben camuflat.

Pòquer de colors

Tot i que el color negre i el vermell són els que més bé li escauen a la V-Rod Muscle, aquesta espectacular Harley-Davidson també està disponible en dos altres colors: platejat i blau fosc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La dura realitat

 

Les dinàmiques marquen l’inici

La Seu d’Urgell / Girona
 
 

Quina muntanya

Girona
 
Ike Iroegbu
base del bàsquet girona

“He crescut en una cultura on s’espera l’excel·lència”

Girona
 

Fonaments sense pilars

Girona
 

El patinatge català decideix el seu futur

BARCELONA
 

Un bri d’aire fresc

Girona