Motor

Enganxats a la gasolina

Fórmula 1. Més de 14.000 espectadors s'acosten als boxs per estar més a prop que mai dels pilots. El Circuit de Catalunya ja s'ha assegurat una assistència de públic superior a la del 2011

El Circuit de Catalunya ja bull, tot i que ahir no es va posar en marxa ni un sol motor. Malgrat això, el gran premi va convocar ahir 14.000 dels aficionats que tenen algun tipus d'entrada. Era el moment de contemplar de prop els monoplaces i tot l'equipament mecànic dels boxs, i de fer-se fotos i demanar autògrafs als pilots. Fernando Alonso, dels primers a aparèixer, va ser lògicament dels més sol·licitats.

No és cap secret que el gran premi s'està jugant la viabilitat. I com a mínim es pot assegurar que aturarà la caiguda d'espectadors que havia patit en les últimes edicions. Ahir fonts del Circuit van confirmar que s'han assegurat ja les 78.000 entrades venudes per a la cursa de diumenge i que tot el que venguin a taquilla a partir d'ara millorarà la xifra. L'assistència d'aficionats és la gran font d'ingressos per poder fer front als drets de calendari que cobra la F-1 per concedir l'organització d'una prova.

No seria estrany que se superessin clarament els 80.000 espectadors perquè les perspectives esportives són immillorables. No hi ha hagut en els 21 anys d'història de la cursa un pronòstic tan incert, tants campions en pista (sis), tants potencials guanyadors pel que fa a pilots i equips, i tanta diversitat en les curses precedents, que han vist quatre pilots i quatre monoplaces diferents al graó més alt del podi i quatre canvis de líders en el campionat. Ara mana Sebastian Vettel, però tot és possible.

Bones dades econòmiques

L'argument esportiu és el millor per mantenir viva la cursa, però n'hi ha d'altres. Tot i la caiguda d'assistència, els aeroports del Prat i Girona registraran 126 vols privats entre avui i dilluns, 64 al Prat i 62 a Girona, pràcticament tots vinculats amb la disputa del gran premi. I la dada d'ocupació hotelera de Barcelona és extraordinàriament positiva: 90%, un 10% més que l'any passat, tot i que la F-1 va coincidir amb un altre esdeveniment que aplega visitants, el Saló del'Automòbil.

València contraprograma

Conscients que a València cada cop van perdent més el tren de la F-1, ahir es va filtrar que la Generalitat Valenciana està negociant amb un fons d'inversió la construcció d'un parc temàtic de Ferrari World –com el que ja hi ha a Abu Dhabi– al costat del circuit de Xest. Calen 400.000 metres quadrats que hauria d'aportar la Generalitat, que ja s'ha encarregat de fer saber que no hi aportarà diner públic. Seran 945 milions d'euros finançats per aquest fons d'inversió (30%) i els bancs Crédit Suisse (60%) i Santander (10%). Segur que no és casual que la informació s'hagi filtrat en vigílies del GP al Circuit de Catalunya. Quan València va firmar el contracte amb Ecclestone per tenir el Gran Premi d'Europa, també es va fer coincidir amb la cursa de Montmeló. Les obres començarien el 2013 i durarien entre dos i tres anys.

HOTELS

Barcelona té un 90% d'ocupació, deu punts més que la de l'any passat

VOLS PRIVATS

Entre avui i dilluns n'operaran 126 entre el Prat i Girona

El Circuit de Catalunya ja promociona el GP del 2013

Ni esperar a dilluns. Ahir mateix el Circuit de Catalunya va començar a repartir els fullets amb l'oferta d'entrades per al gran premi del 2013. Hi ha contracte firmat. De la possibilitat d'intercalar el gran premi català amb el de València no se n'ha sabut res més de concret, i fa tot l'efecte que el gran premi aguantarà el patac de la caiguda de la demanda catalana i espanyola gràcies a la venda internacional. I aquest és el terreny que s'ha de treballar. Sense perdre ni un instant. Les entrades pel 2013 es vendran al mateix preu que les d'aquest any –a partir de 96 euros pels tres dies, en període bonificat– i es podran finançar. Si la cursa de diumenge hi acompanya, el pas endavant serà definitiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.