Motor

De l'infern al cel roig

Fórmula 1. Pedro de la Rosa assumirà el rol de pilot de desenvolupament a Ferrari, i se centrarà en la simulació, el punt dèbil de l'equip de Maranello

L'experiència és un grau en la F-1, i tota la que Pedro de la Rosa, de 41 anys, ha acumulat al llarg de quinze anys en la categoria reina (hi va debutar el 1998, com a pilot de proves de Jordan, l'actual equip Force India) ha trobat aixopluc a can Ferrari. La Scuderia no ha deixat escapar l'oportunitat d'incorporar el català a la seva nòmina de pilots, i reforçar així l'àrea més fluixa de l'equip, la simulació, que Ferrari ha identificat com el problema que més urgentment ha de solucionar per poder lluitar pel títol amb garanties. “Ens hem de centrar en la simulació, i Pedro és la persona més adient per dur a terme aquesta mena d'activitat”, va assegurar ahir Stefano Domenicali, el cap de l'equip de F-1.

Gené també continua

L'arribada de De la Rosa a Maranello no afecta la posició de Marc Gené dins de l'equip. El de Sabadell fa vuit anys que és pilot de Ferrari, i dies enrere ja va ser confirmat una temporada més a la casa, on assumeix responsabilitats que van més enllà de l'equip de F-1. A més, Gené també ha renovat amb l'equip Audi de resistència i correrà novament les 24 Hores de Le Mans (en què va vèncer l'any 2009, amb Peugeot), aquesta vegada amb l'Audi R18 E-tron de tecnologia híbrida. Així doncs, De la Rosa s'afegeix als pilots a disposició de Ferrari per a “activitats tècniques, esportives i comercials”: Davide Rigon, Gené, Andrea Bertolini i Jules Bianchi. A més, és clar, dels dos pilots titulars, Felipe Massa i Fernando Alonso. Pedro va coincidir amb aquest últim a McLaren el 2007 (l'any del cas de l'espionatge entre l'equip anglès i l'italià), però Domenicali va desmentir que l'amistat entre tots dos hagi estat la clau d'aquest nomenament. “Sens dubte, que Pedro tingui una bona relació amb Fernando i Felipe és positiu, però la decisió ha estat purament tècnica”, va afirmar.

Al peu del canó

Després del daltabaix d'HRT, equip amb què De la Rosa va córrer l'any passat, l'objectiu del de Cardedeu era ser pilot de proves d'un bon equip. S'especulava amb el seu retorn a McLaren, però finalment es vestirà de vermell. “Treballar per a un equip com Ferrari és una motivació increïble, no tan sols pel que representa en la història de la F-1 i l'automobilisme, sinó perquè es tracta d'una experiència totalment nova per a mi, i d'allò més estimulant”, va declarar De la Rosa.

Ferrari vol Bianchi a Force India

Paul di Resta continua sent l'únic pilot de Force India confirmat, però el volant del segon cotxe de l'equip de Silverstone sembla cada dia més a prop de Jules Bianchi, de 23 anys, que el 2012 hi va exercir de pilot de proves. El francès forma part de la Ferrari Driver Academy, i Stefano Domenicali va confirmar ahir a Madonna di Campiglio que a Maranello estan “mirant de trobar-li un lloc a la F-1”, perquè pugui “demostrar el que val”. Pel que sembla, l'acord inclouria la possibilitat que Ferrari subministrés motors a Force India el 2014, quan s'estrenaran els nous V6 turbo d'1,6 litres. Mentrestant, Bianchi va vèncer diumenge el Desafio das Estrelas de kàrting (organitzat per Felipe Massa al Brasil), lluint la granota de Force India.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.